تولید لامپ‌های LED استاندارد با بازده نوری بیش از  LM/W 100 برای اولین بار در ایران
شرکت صنایع الکترونیک افراتاب به عنوان نخستین دارنده نشان استاندارد برای تولید انواع لامپ کم مصرف، موفق شد برای اولین بار لامپ‌های LED استاندارد با بازده نوری بیش از LM/W 100 تولید کند. دکتر احسان میوه چی، مدیرعامل شرکت صنایع الکتریک افراتاب درگفت وگو با دنیای اقتصاد درخصوص فعالیتهای این شرکت گفت: شرکت صنایع الکترونیک افراتاب در سال 1377 به عنوان بازوی تولیدی گروه دانش بنیان کاوشکام آسیا تأسیس شد. با توجه به حضور اساتید بنام دانشگاه‌های شریف و تهران در بدنه مدیریتی این شرکت، رسالت این مجموعه از ابتدا، تولید محصولاتی با کیفیت و ارائه خدمات منحصر بفرد به مشتریان در حوزه محصولات الکترونیکی و مخابراتی بوده است. در همین راستا، افراتاب در سال 1384 به عنوان اولین دارنده نشان استاندارد برای تولید انواع لامپ کم مصرف موفق شد کیفیت ارائه این محصولات را در کشور متحول نماید.
وی با اشاره به استانداردهای مطابق با اروپای محصولات افراتاب خاطرنشان کرد: در سال جاری، افراتاب موفق شد پس از سال‌ها بررسی کارشناسان و مهندسان کارآزموده خود، محصولات LED منطبق با استاندارد ملی ایران و استاندارد اتحادیه اروپا CE را روانه بازار نماید. این در حالی است که متأسفانه اغلب محصولات LED موجود در بازار به لحاظ کیفی هیچگونه مرغوبیتی نداشته و برخلاف تصور عموم نه تنها بازده مناسبی ندارند بلکه بعضا به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی، صدمات احتمالی برای مصرف کننده را به همراه دارند. اما محصولات ارائه شده شرکت افراتاب به بازار دارای استاندارد ملی به شماره ۱۴۴۳۴ هستند و علاوه بر آن به لحاظ عملکردی، استاندارد لیبل انرژی به شماره ۷۳۴۱ را نیز دارند.
دکتر میوه چی با ارائه آمار و ارقام درخصوص محصولات شرکت تصریح کرد: افراتاب در حال حاضر ظرفیت تولید بیش از 5/4 میلیون چراغ سقفی LED و بیش از 5/5 میلیون عدد لامپ LED در سال را داراست و امید است با ارائه محصولات با کیفت LED فرصت مناسبی جهت کمک به کاهش مصرف انرژی در کشور مهیا شود.
وی افزود: در حال حاضر با مشارکت گروه صنعتی لنا، شرکت لنا افراتاب تاسیس گردیده است که ماموریت آن ارائه محصولات با کیفیت در حوزه‌های برق و روشنایی است. در این راستا تولید و ارائه محصولات NVC، تحت لیسانس NVC انگلستان و همچنین ارائه کلیدهای مینیاتوری کانل و توزیع آن در سراسر کشور در حال اجرا است که این امر می‌تواند علاوه بر ارائه محصولات به روز دنیا، فرصت اشتغالزایی مناسبی فراهم آورد. از دیگر تولیدات شرکت افراتاب، تولید انواع پروژکتورهای LED با بهترین کیفیت به مخاطبان و مشتریان گرانقدر بوده که امید است علاوه بر رضایت مشتریان وفادار این مجموعه قدیمی، در راستای ارتقا و تعالی کشور و خدمت رسانی بهتر به هموطنان باشد.