دنبال مقصر نباشیم
همین که مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در خانه ملت وقت گذاشته‌اند و در این نشست شرکت کرده‌اند مایه مباهات است. محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست اخیر اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس با صنعتگران شهرک صنعتی عباس آباد در حوزه شهرستان پاکدشت با بیان این مطلب گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلات مشترکی دارند .
*محسن صالحی نیا: برای اجرایی شدن قانون معافیت مالیاتی تولیدکنندگان، پیشنهادی با ۱۸ بند، تقدیم وزارت امور اقتصاد و دارایی شده است

همین که مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در خانه ملت وقت گذاشته‌اند و در این نشست شرکت کرده‌اند مایه مباهات است.
محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست اخیر اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس با صنعتگران شهرک صنعتی عباس آباد در حوزه شهرستان پاکدشت با بیان این مطلب گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلات مشترکی دارند که اهم آن‌ها تامین نقدینگی، ضعف زیرساخت‌ها، مسایل بیمه‌ای و مالیاتی و برخی تنگناها و محدودیت‌های قانونی است.
وی تصریح کرد: جهش قیمت نهاده‌های تولید در سال‌های اخیر و در سایه تشدید تحریم‌ها بسیاری از واحدها دچار افت تولید شده‌اند که این موضوع قابل انکار نیست و به جای انکار آن باید در صدد رفع موانع تولید و رونق دوباره وضعیت برآمد.
به اعتقاد صالحی نیا، برخی از این موانع قبلا هم بوده اما به واسطه تحریم‌ها تشدید شده و راه را بر پویایی صنعت بسته است.
وی گفت: در حالی که دولت با حمایت مجلس شورای اسلامی حدود ۶ هزار میلیاردتومان از منابع صندوق توسعه ملی را به بخش‌های صنعت و معدن اختصاص داده تنها ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ جذب شده و متاسفانه بین بودجه پیشنهادی و وجوه جذبی تناسبی وجود ندارد.
وی اعتراف کرد: در عدم تحقق این هدف همه ما به یک اندازه مقصر هستیم و به جای تلاش برای یافتن مقصر باید سعی کرد این مشکل را حل کرد.
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: برای اجرایی شدن قانون معافیت‌های مالیاتی تولیدکنندگان پیشنهادی با ۱۸ بند تقدیم وزارت اقتصاد و اموردارایی شده که می‌تواند رهگشای حل این مشکل دیرینه باشد.