ایرانسل از روش‌های کاملاً متنوعی برای شارژ سیم‌کارت‌ها و حساب‌های خود بهره می‌گیرد که ما در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:
پایانه فروش از طریق تلفن (IVR)
با توجه به دسترس بودن تلفن و امکان برقراری ارتباط با این پایانه به راحتی و در هر لحظه متقاضیان و نیز نمایندگان فروش می‌توانند از طریق تلفن ثابت و یا همراه خود با مرکز تماس این شرکت تماس حاصل نموده و براحتی نسبت به شارژ تلفن همراه اعتباری و یا شناسه وایمکس و نیز پرداخت قبض و یا افزایش سپرده تلفن همراه دائمی اقدام نمایند.
در این روش، شما می‌توانید پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه (یا انتخاب Caller ID) و یا شناسه وایمکس مورد نظر و نیز مبلغ شارژ و سپس شماره و رمز دوم کارت بانکی خود اقدام به شارژ نمایید. در صورت موفقیت پرداخت، بلافاصله شماره همراه مزبور شارژ شده و یک پیامک حاوی اطلاعات شارژ به وی ارسال می‌گردد. همچنین در این روش، امکان پیگیری وضعیت آخرین تراکنش بر اساس شماره تلفن همراه متقاضی وجود دارد.
شارژ مستقیم با تلفن همراه
با استفاده از اینترنت تلفن همراه خود، از طریق لینک charge.irancell.ir، می‌توانید خط ایرانسل خود یا افراد دیگر را شارژ کنید. بدین منظور پس از ورود نوع شارژ (شامل معمولی و شگفت انگیز) و همچنین مبلغ مورد نظر، بانکی را که می‌خواهید پرداخت را از طریق آن انجام دهید، انتخاب کنید تا پس از پرداخت اینترنتی، اعتبار مورد نظرتان مستقیماً بر حسب میزان شارژ و به همراه ۲درصد اعتبار هدیه به حساب شماره تلفن همراه انتخابی افزوده شود. با این روش، مبلغ مذکور به طور مستقیم از حساب بانکی شما کسر شده و به اعتبار سیم‌کارت افزوده می‌شود.
دستگاه‌های خودپرداز
برای شارژ سیم‌کارت اعتباری خود از طریق دستگاه‌های خودپرداز، کافی است:
۱.کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در دستگاه خودپرداز بانک های طرف قرارداد ایرانسل وارد کنید.
۲. در منوی اصلی خودپرداز، گزینه «شارژ سیم کارت» و سپس گزینه «ایرانسل» را انتخاب کنید.
۳. مبلغ شارژ مورد نظر خود را از میان مبالغ ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار ریالی انتخاب کنید. پس از انتخاب مبلغ شارژ، معادل آن از حساب شما کسر می شود.
۴. رسید را از دستگاه دریافت کنید. این رسید حاوی رمز شارژ است. رمز را وارد کرده و سیم کارت خود را شارژ کنید.
شارژ قاصدک
قاصدک یک شبکه گسترده فروش شارژ ایرانسل در کشور است که شما می توانید به آسانی با مراجعه به پایانه‌های فروش آن در فروشگاه‌های منتخب سراسر ایران و یا با مراجعه به وب‌سایت www.ghasedaknet.net نسبت به شارژ فوری سیم‌کارت خود اقدام نمایید.
شارژ اینترنتی
شارژ اینترنتی یکی از جدیدترین روش‌های شارژ سیم‌کارت است که بتازگی از سوی ایرانسل به مشترکین ارائه شده است. برای استفاده از این روش کافی است به سایت‌های اینترنتی بانک‌های طرف قرار داد ایرانسل یعنی بانک‌های سامان، سینا، سپه، اقتصاد نوین، ملت، پارسیان، سرمایه، تجارت، ملی، پاسارگاد و پست بانک مراجعه کرده و سیم‌کارت خود را از میان گزینه های ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار ریالی شارژ کنید. در این روش، پرداخت مبلغ به صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ به این صورت که مبلغی معادل شارژ انتخابی از حساب بانکی شما که اطلاعات مربوط به آن در زمان انتخاب مبلغ از شما پرسیده می‌شود، کسر می‌گردد.
دستگاه‌های کارت خوان
برای شارژ سیم‌کارت اعتباری خود از طریق پایانه‌های فروش، تنها لازم است:
۱. به محل‌هایی که دارای پایانه‌های فروش هستند، مراجعه کنید (این پایانه‌های فروش می‌بایست متعلق به بانک‌های طرف قرارداد ایرانسل باشند).
۲. کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در دستگاه بکشید.
۳. منوی خرید شارژ ایرانسل را انتخاب نموده و از میان مبالغ ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار ریالی یکی را انتخاب نمایید.
۴. پس از کسر مبلغ از حساب بانکی شما، دستگاه، رسیدی را چاپ می‌کند که این رسید حاوی شماره رمز شما است. رمز را با استفاده از کد دستوری زیر وارد کرده و سیم‌کارت خود را شارژ کنید.
خط به خط
۱. روش خط به خط برای شارژ سیم‌کارت از طریق یک سیم‌کارت دیگر است. برای این کار یک پیام کوتاه که در آن فقط عدد ١٢ را نوشته‌اید، به ١١١٢ ارسال کنید. در این مرحله پیام کوتاهی برای راهنمایی شما جهت تعیین رمز دلخواه‌ تان ارسال می‌گردد. پس از انتخاب رمز و ارسال آن به ١١١٢، تنها با وارد کردن این شماره رمز می‌توانید از سرویس استفاده کنید.
۲. روش کد دستوری: شما همچنین می توانید برای ارسال اعتبار، کد دستوری زیر را از خط ایرانسل تان شماره گیری نمایید. از چپ به راست:
[Yes/Ok]#رمز ۵ تا ٨ رقمی*مبلغ به ریال*شماره دریافت کننده اعتبار* ١۴٢ *
به این ترتیب، درصورتی که دریافت کننده اعتبار، سیم‌کارت اعتباری داشته باشد، مبلغ ارسال شده به شارژ سیم‌کارت وی اضافه می‌شود و درصورتی که دریافت‌کننده اعتبار، سیم‌کارت دائمی داشته باشد، تا میزان اعتبار ارسال شده از صورتحساب او تسویه می‌شود. به عبارت دیگر، با یک پیام کوتاه شما می‌توانید سیم‌کارت اعتباری فرد دیگری را شارژ کنید یا صورتحساب سیم‌کارت دائمی فرد دیگری را پرداخت کنید!
شناسه ایرانسلی روشی برای انتقال اعتبار
«شناسه ایرانسلی» عددی ۴ تا ۱۰ رقمی است که به انتخاب مشترک تعیین شده و به جای شماره تلفن همراه وی، در زمان استفاده از سرویس «خط به خط» بکار می‌رود. جهت تعیین این شناسه، مشترک می‌بایست عدد انتخابی خود را از طریق پیام کوتاه به شماره ۱۱۱۱ ارسال نماید. جایگزینی شماره تلفن همراه با «شناسه ایرانسلی» در استفاده از سرویس «خط به خط» در زیر نشان داده شده است:
# رمز ۵ تا ۸ رقمی * مبلغ * شناسه ایرانسلی * ۱۴۲ *
# رمز ۵ تا ۸ رقمی * مبلغ * ۵۵۵۵ * ۱۴۲ *
شارژ الکترونیکی
با استفاده از خدمات نوین «شارژ الکترونیکی» (E-Charge) شما می‌توانید اعتبار مکالمه سیم‌کارت اعتباری خود را افزایش دهید! تا پیش از این شما مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل تنها می‌توانستید از میان مبالغ ١٠، ٢٠، ۵٠، ١٠٠، و ٢٠٠ هزار ریالی اعتبار خود را افزایش دهید، اما از این پس دیگر لازم نیست صرفاً از مبالغ مذکور شارژ خود را افزایش دهید، بلکه این امکان برای شما فراهم شده است تا میزان مبلغ شارژ را خودتان انتخاب کنید.
برای مثال در صورتی که مایل به در یافت اعتباری مابین ١٠هزار و ٢٠هزار ریال باشید، می‌توانید از طریق امکانات پیشرفته شارژ الکترونیکی ارقام را به صورت کسری و خرد شده، نظیر ١٢هزار ریال یا ١٨هزار ریال دریافت کنید و نیز در ارقام بالاتر همچون ۴۴هزار ریال، ۶٢هزار، ١٢۵هزار و یا هر مبلغ خرد شده دیگر که مورد نیازتان باشد، شارژ دریافت کنید. بدون نیاز به مراجعه به بانک، صورتحساب تلفن همراهتان را بپردازید و یا به حساب خط دائمی خود سپرده واریز نمایید!
برای شارژ الکترونیکی (E-Charge) به فروشندگان مجاز ایرانسل که دارای گواهی ارائه خدمات شارژ الکترونیکی (E-Charge) هستند، مراجعه کنید. پس از انجام تراکنش (افزایش اعتبار، پرداخت صورتحساب یا سپرده) یک پیام‌کوتاه دریافت می‌کنید.
این پیام نشان‌دهنده تکمیل مراحل شارژ الکترونیکی (E-Charge) است؛ بنابر این، تراکنش تنها درصورتی تکمیل می‌شود که شما «پیام‌کوتاه تایید» را دریافت کنید!
باجه ایرانسل (بانکداری همراه)
باجه ایرانسل بانکی ۲۴ ساعته و سریع است که استفاده از آن آسان و بدون هزینه است. مشترکین ایرانسل می‌توانند از این طریق، شارژ را به قیمت واقعی و بدون نیاز به وارد کردن کد طولانی خریداری نمایند. به منظور استفاده از این سرویس، کلیه مشترکین ایرانسل که دارای کارت‌های عضو شبکه شتاب بوده و رمز دوم کارت خود را دریافت نموده‌اند، می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۰۰* نسبت به شارژ اقدام کنند.
باجه‌های خدمات بانکی و نرم‌افزار همراه بانک
شارژ سیم‌کارت اعتباری ایرانسل از طریق باجه‌های خدمات بانکی بانک اقتصاد نوین و بانک سامان و همچنین نرم‌افزار «همراه بانک» بانک صادرات، بانک ملت و بانک پارسیان قابل خریداری است.