نخستین محموله تجهیزات و دستگاههای مربوط به سرویس تله کابین دهکده گردشگری و تفریحی سیب از اتریش وارد کشور شد و در محل سایت پروژه دهکده سیب قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی گروه عقیق پارسیان، پروژه تله کابین دهکده سیب با همکاری و نظارت شرکت دوپلمایر اتریش که دارنده پیشرفته ترین فناوری ها و امکانات خدمات تله کابین در دنیا می باشد در دسته اجراست و دستگاهها و تجهیزات مذکور جزو مدرن ترین وسایل تله کابین در جهان است.
خط تله کابین سیب لند با چشم انداز زیبای طبیعت رشته کوه های البرز و قله دماوند یکی از انحصاری ترین مناظر کشور را به عنوان نخستین خط تله کابین استان تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خود اختصاص می دهد.
هم اکنون مراحل نصب و راه اندازی بخش های مختلف تله کابین دهکده سیب در دست اجراست و مقرر شده است در سال جاری به بهره برداری کامل برسد.
همچنین این تله کابین با ویژگیهایی مانند کابین های وی آی پی، کابین رستوران هوایی و حرکتی و سایر کابین های متفاوت و اعجاب آور، و نیز مشخصات مدل امگا و ظرفیت ۱۷۰۰ نفر در ساعت، از تله کابین های دیگر کشورها متمایز شده است.
نخستین و بزرگترین پروژه تفریحی، هیجانی، سرگرمی و ماجراجویی در دهکده کوهستانی سیب، در حدفاصل اتوبان دماوند به فیروزکوه در دست اجراست که پس از تکمیل فرصتی بی بدیل برای تفریح و سرگرمی شهروندان تهران و سایر شهرهای ایران فراهم می کند.
دهکده سیب در ۳ سایت مختلف، با کاربری‌های سرگرمی، گردشگری،پارک آبی و شهربازی و نیز دهکده اقامتی، هتل و ویلا و در نهایت دهکده سلامت و بیمارستان کوهستانی طراحی شده و قرار است فازهای مختلف پروژه را تله کابین به هم وصل کند.
یکی از ویژگیهای تله کابین سیب لند این است که برای نخستین بار در کشور واگن های 8 نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد که مسافت آن به حدود ده کیلومتر می رسد که بلندترین و طولانی ترین مسیر تله کابین در کشور است.