پرعنوان ولی دست خالی
آرش رستم نمدی قرمزپوشان تبریزی به دراماتیک‌ترین شکل ممکن، عنوان قهرمانی لیگ چهاردهم را در آخرین روز و آن هم در خانه از دست دادند. تراکتورسازان که فصل را با هدایت رسول خطیبی شروع کرده و به موفقیت با این مربی جوان و بومی امید بسیار بسته بودند، در اوایل دور برگشت به دلیل چند نتیجه همراه با نوسان مدیران باشگاه در یک اقدام پرسروصدا از خطیبی عبور کرده و در آستانه شروع لیگ قهرمانان آسیا و برای 11 بازی باقیمانده از لیگ برتر، برای سومین بار تونی اولیویرای پرتغالی را به تبریز آوردند. مردی که به‌نظر می‌رسد هر سال به یک آلترناتیو برای مربیان تراکتور تبدیل شده است. او خانه می‌نشیند و بعد از لغزش مربیان تراکتور از پرتغال به تبریز می آیدو نقش ناجی را برای این تیم بازی می‌کند. مردی که اگرچه به‌واسطه سیبیل‌های پرپشتش چندان شباهتی به مربیان فوتبال ندارد، اما چه کسی است که نداند بازیکن و مربی سابق بنفیکا توانسته دل بسیاری از تبریزی ها را
فتح کند و برای تبدیل شدن به یک اسطوره بی‌بدیل در میان آنها با قهرمان کردن تراکتور فقط چند دقیقه فاصله داشت.
تونی در لیگ قهرمانان آسیا مثل دو دوره گذشته نتوانست کاری از پیش ببرد، ولی در لیگ برتر با بردهای متوالی توانست تیم را به صدر جدول رده‌بندی برساند. 8 برد و یک باخت در 9 بازی باعث شد تا قرمزهای دیار ستارخان در فاصله دو هفته به پایان رقابت‌ها با دو امتیاز برتری نسبت به تیم دوم جدول یعنی نفت تهران در صدرجدول بایستند ولی دو تساوی در دو هفته آخر عملا این تیم را از کورس خارج کرد و قهرمانی را دودستی تقدیم سپاهان کرد تا پرشورها که چند دقیقه ای هم جشن قهرمانی گرفته بودند، بازهم به نایب قهرمانی رضایت دهند. اما نکته جالب در مورد تراکتورسازان این است که گرچه سپاهان عنوان قهرمانی لیگ چهاردهم را به‌دست آورد، ولی در مجموع رکوردهای خوب و مثبت، این قرمزهای تبریزی هستند که گوی سبقت را از بقیه تیم‌ها ربوده و با تعداد زیادی از این پارامترهای آماری مثبت این دوره را به پایان رسانده اند تا آنها که براین باورند که تراکتور قهرمان واقعی لیگ است، راه را به خطا نرفته باشند.
هر ۴۷ دقیقه یک گل
تیم فوتبال تراکتورسازی نه فقط تنها تیمی شد که از مرز 50 گل زده در لیگ چهاردهم رد شد؛ بلکه با 58 گل زده تنها 2 گل برای میانگین 2 گل در هر بازی کم آورد. بهترین خط حمله لیگ برتر هر 47 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است. تراکتور مدت‌هاست که نشان داده سبک و سیاق بازی تهاجمی را برای تیمش انتخاب کرده تا همچون هوادارانش تیمی پرشور هم باشد. گواه این ادعا این است که دوسال پیاپی آقای گل مسابقات لیگ برتر از این تیم آمده است. پارسال کریم انصاری‌فر امسال لوسیانو ادینهو.
قوی‌ترین میهمان
کسب 8 پیروزی،‌ سه تساوی و 4 شکست تراکتورسازی را به قویترین میهمان لیگ برتر بدل کرد. آنها از 15 بازی خارج از خانه 27 امتیاز کسب کردند. قهرمان لیگ یعنی سپاهان در این پارامتر رده چهارم را بعد از تراکتور، نفت و فولاد در اختیار دارد؛ بنابراین حتی این فرضیه که این تیم فقط به‌واسطه فشار تماشاگرانش در تبریز برنده از زمین خارج می‌شد هم مردود است. تراکتور در فصل گذشته ثابت کرد اهل مماشات با صاحبخانه نیست و بیرون از تبریز هم به سه امتیاز بازی فکر می‌کند.
هجومی‌ترین میزبان
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با به ثمر رساندن 31 گل در استادیوم یادگار امام تبریز بهترین خط حمله لیگ را به هنگام میزبانی در اختیار دارد. در واقع آنها تنها تیمی هستند که در بازی‌های خانگی توانستند از میانگین 2 گل در هر بازی هم بیشتر گل بزنند.
تهاجمی‌ترین میهمان
قرمزهای تبریزی را باید تیم رکوردها دانست، تیمی که در خط حمله فوق‌العاده بود در بازی‌های خارج از خانه 27 گل به حریفان زد تا نشان دهد به واقع تیمی مهاجم در خط حمله است و ادینهو دلیلی بر این اتفاق است. این مهاجم برزیلی 12 گل از 20 گل زده خود را در بازی‌های خارج از خانه به ثمر رساند.
آقای گل لیگ برتر
اینکه ادینهو آقای گل لیگ برتر میانگین 66 درصد گل در هر مسابقه را ثبت کرد برای اهالی فوتبال می‌تواند جای خوشحالی باشد که بالاخره آقای گل لیگ ایران توانست بعد از چندسال کمی خودش را به آقای گلهای کشورهای صاحب فوتبال نزدیک کند. این مهاجم باتجربه برزیلی را که این فصل به تراکتورسازی آمده، می‌توان بهترین خرید تبریزی‌ها در فصل نقل و انتقالات دانست.
بازگشت به بازی
یکی دیگر از رکوردهای تراکتورسازی در بازگشت به بازی است. تبریزی‌ها در 11 بازی گل اول را دریافت کردند، ولی از این تعداد بازی 4 مسابقه را بردند،‌ 3 بازی را مساوی کردند و 4 بازی را باختند تا بهترین برگشت به بازی را در بین تیم‌های لیگ برتری داشته باشند.
دارنده پرگل‌ترین بازی‌ها
با 58 گل زده و 34 گل خورده، میانگین گل‌هایی که در دیدارهای تیم تراکتورسازی رد و بدل شده، 07/3 گل در هر بازی بوده که از این حیث قرمزهای تبریزی را به‌عنوان جذاب‌ترین و تماشاگرپسند‌ترین تیم لیگ چهاردهم
معرفی می کند. آنها تنها تیمی بودند که از میانگین ۳ گل ردوبدل شده در هر بازی رد شدند. استقلال خوزستان با ۷/۲ گل در هر بازی بعد از تراکتورسازی قرار گرفت.
کمترین دست خالی ماندن
تراکتورسازی در جریان لیگ چهاردهم تنها در ۳ بازی نتوانست توپ را از خط دروازه حریفان عبور دهد و از این حیث به‌طور مشترک با نفت تهران در صدر جدول «کمترین دست خالی ماندن» در این دوره قرار بگیرند.