رقابت اندرویدی در 120 دقیقه
در حال حاضر یکی از موفق‌ترین سیستم عامل‌ها برای تلفن‌های همراه هوشمند، سیستم عامل آندروید است. یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از آندروید، متن باز بودن آن است که امکان تولید برنامه‌های بی‌شماری توسط افراد مختلف در سراسر دنیا را فراهم کرده است.
ایرانسل به منظور شناسایی و حمایت از افراد و ایده‌های بالقوه در این حوزه، مسابقه‌ای با عنوان «رقابت اندرویدی در ۱۲۰ دقیقه» طراحی کرده که طی روزهای برپایی نمایشگاه تلکام ۲۰۱۳، در سالن اختصاصی خود برگزار می‌کند.
هدف از برگزاری این مسابقه، تشویق و آغاز دور تازه‌ای برای حمایت از برنامه نویسان و تولید برنامه‌های کاربردی و بومی مورد نیاز جامعه برای سیستم عامل‌های هوشمند همراه است.
با توجه به اینکه تعداد برنامه‌های کاربردی ویژه تلفن همراه (اپلیکیشن) تولید شده در ایران در مقایسه با تعداد برنامه‌های موجود برای گوشی‌های هوشمند، بسیارناچیز است، ایرانسل در قالب مجموعه طرح‌هایی، اقدام به حمایت از برنامه نویسان و مصرف کنندگان در این حوزه کرده است.
در همین حال خوب است بدانید که ایرانسل اقدام به تامین زیرساخت فنی لازم برای ایجاد فروشگاه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، با نام تجاری «چارسو» نیز کرده که با جهش پیش آمده در بازار اپلیکیشن‌های تلفن همراه، بزودی به صورت عمومی راه‌اندازی خواهد شد.
اما رقابت اندرویدی در ۱۲۰ دقیقه ایرانسل شامل مراحل زیر خواهد بود: تا پیش از ۳۱ شهریور علاقمندان به شرکت در مسابقه به صورت آنلاین در بخش ویژه این رقابت‌ها در سایت ایرانسل ثبت نام کرده‌اند. در روز مسابقه امکانات لازم مانند لپ‌تاپ و برنامه‌های مورد نیاز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و از آنان خواسته می‌شود تا یک برنامه آندرویدی را طی ۱۲۰ دقیقه پیاده‌سازی کنند.
این مسابقه را جمعی از اساتید دانشگاه امیرکبیر و کارشناسان ایرانسل داوری می‌کنند و در پایان، جوایزی از قبیل ۸ بسته «حمایت از برنامه‌نویسان ایرانسل» و همچنین ۸ گوشی هوشمند مبتنی بر آندروید به برگزیدگان هر گروه اعطا می‌شود.