طی سال‌های حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی کشورمان، بارها دیده شده که او در مورد داوران حرف زده باشد. حتی پیش آمده که کی‌روش قبل از شروع بازی نسبت به داور انتخاب شده توسط فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان داده است. این همه البته بی‌دلیل نیست؛ چه اینکه برای کی‌روش در دوران فعالیتش اتفاقاتی رخ داده که چشم او از داوران حسابی ترسیده است. در این گزارش به چهار اشتباه مهم رخ داده توسط داوران در دوران سرمربیگری کی‌روش در ایران اشاره شده و البته یک نمونه مهم بین‌المللی هم مورد بازبینی قرار گرفته است. تصویر شماره یک
در نخستین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی۲۰۱۴، تیم ملی کشورمان در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت. در این بازی تیم میزبان برتری محسوسی نسبت به ما داشت و بارها تا آستانه گشودن دروازه مهدی رحمتی پیش رفت. آنها یک بار حتی توپ را از خط دروازه هم عبور دادند، اما این مرتبه داور و کمکش صحنه را ندیدند! در حالی که تصاویر آهسته تلویزیونی به وضوح نشان می‌دادند توپ بازیکنان ازبک وارد دروازه ایران شده و سید جلال حسینی یک متر پشت خط آن را لمس کرده، داور دستور به ادامه بازی داد تا مهم‌ترین بخت میزبان برای پیش افتادن از ایران از بین برود. در دقایق پایانی این مسابقه محمدرضا خلعتبری روی پاس آندرانیک تیموریان تک گل بازی را به ثمر رساند تا تیم کشورمان سه امتیاز کلیدی به دست بیاورد. این شاید یکی از معدود دفعاتی بود که داوران به سود کی‌روش سوت زدند!
تصویر شماره دو
آنچه در بازی رفت با ازبکستان به سود ایران رخ داد، در بازی برگشت کاملا جبران شد. اگر در تاشکند تیم میزبان بازی بهتری به نمایش گذاشت، در تهران تیم ملی کشورمان مسابقه را عالی شروع کرد و خیلی زود با ضربه محمد نوری از پشت محوطه جریمه به گل رسید، اما کمک داور به شکلی عجیب آفساید دیگر بازیکن ایران را اعلام کرد که هیچ نقشی در این صحنه نداشت. اعتراض بازیکنان تیم کشورمان به جایی نرسید تا بازی با نتیجه صفر- صفر دنبال شود. اواسط نیمه دوم این بازی، این بار نوبت به ازبک‌ها رسید که روی یک ارسال بلند به گل برسند و ایران را شکست بدهند. با این باخت تیم کشورمان در آستانه حذف از مرحله مقدماتی جام جهانی قرار گرفت، هرچند در ادامه با سه پیروزی مقابل قطر، لبنان و کره‌جنوبی، شاگردان کی‌روش به مرحله نهایی جام جهانی راه یافتند.
تصویر شماره سه
این نابخشودنی‌ترین اشتباهی بود که یک داور در تاریخ فوتبال ایران می‌توانست انجام بدهد. در شرایطی که قبل از بازی ایران و آرژانتین خیلی‌ها از گلباران شدن تیم کشورمان سخن می‌گفتند، شاگردان کی‌روش برابر آلبی‌سلسته نمایشی شکوهمند ارائه دادند، روزنه‌های دفاعی را به روی حریف بستند و در کمال شگفتی موقعیت‌های گلزنی بیشتری به دست آوردند. روی یکی از همین فرصت‌های طلایی، در دقایق پایانی اشکان دژاگه در کورس با زابالتا زودتر به توپ رسید و در شرایط گلزنی قرار گرفت، اما مدافع آرژانتین با تکل غیرمحتاطانه‌اش اشکان را در محوطه جریمه سرنگون کرد. این پنالتی را همه دنیا دیدند، جز داور! در حالی که تیم کشورمان با گل کردن این توپ می‌توانست در آستانه پیروزی تاریخی بر آرژانتین و صعود از گروهش در جام جهانی قرار بگیرد، بازی ادامه یافت تا لیونل مسی در دقیقه پایانی تیر خلاص را به شقیقه ایران شلیک کند.
تصویر شماره چهار
آنچه اخیرا در بازی ایران و عراق رخ داد، همه آسیا دیدند و شاید نیازی به توضیح بیشتر نباشد. تیم کشورمان بعد از جلو افتادن از حریف با یک گل، در آستانه پیروزی آسان بر عراق قرار گرفت، اما اخراج شرم‌آور مهرداد پولادی از زمین در همان نیمه اول باعث شد شاگردان کی‌روش چیزی حدود ۸۰ دقیقه ناچار شوند با یک بازیکن کمتر از حریف به کار ادامه بدهند. بنجامین ویلیامز استرالیایی هم به عراق خوش خدمتی کرد و هم به کشورش؛ چه اینکه تیم ایران در مراحل بعد می‌توانست رقیبی دشوار برای میزبان باشد.
تصویر شماره پنج
بد نیست بدانید کارلوس کی‌روش را اساسا یک اشتباه داوری سرمربی تیم ملی ایران کرد! در حقیقت مربی سابق منچستر یونایتد بعد از بردن پرتغال به جام جهانی ۲۰۱۰، در مرحله نهایی این مسابقات پس از برزیل در گروه اول به عنوان تیم دوم صعود کرد و به اسپانیا خورد. پرتغال کی‌روش در یک‌هشتم نهایی برابر تیمی ایستاد که در نهایت قهرمان جام شد، اما همین تیم در طول بازی به ندرت فرصت گلزنی مقابل شاگردان کارلوس را پیدا کرد. در نهایت اما داوید ویا در موقعیت آفساید با گلر پرتغال تک به تک شد و تنها گل بازی را به ثمر رساند. پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۰ فقط همین یک گل را خورد که تازه آن هم ناسالم بود، اما پس از آن ارتباط کی‌روش با فدراسیون فوتبال این کشور قطع شد تا او به ایران بیاید و هدایت یوزپلنگ‌ها را بر عهده بگیرد!