فروش پنل‌های خورشیدی IKEA در فروشگاه‌های انگلستان

شرکت لوازم خانگی سوئدی و چندملیتی ایکیا، شرکتی است که شما می‌توانید مبلمان، میز و تخت‌خواب و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل را از فروشگاه‌های آن خریداری کنید، اما به تازگی خرید پنل‌های خورشیدی نیز در فروشگاه‌های این شرکت امکان‌پذیر شده است. فروشگاه ایکیا که تاکنون در زمینه استفاده از انرژی‌های نو بسیار فعال بوده است، اکنون پنل‌های خورشیدی نیز می‌فروشد. پنل‌های خورشیدی انرژی نورانی خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

این شرکت قصد دارد تا با عرضه این پنل‌ها به کاهش مصرف انرژی کمک کند. چندی پیش این شرکت اعلام کرد که پنل‌های خورشیدی را در انگلستان عرضه و نصب خواهد کرد. سه فروشگاه در گلاسکو، بیرمنگام و لیکساید به‌عنوان «فروشگاه‌های خورشیدی» جدید این شرکت که این پنل‌ها در آن به فروش خواهد رسید، آغاز به کار خواهند کرد. مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه این پنل‌ها را نیز به‌صورت آنلاین سفارش داده و دریافت کنند. ایکیا امیدوار است که تا پایان تابستان امسال بتواند فروشگاه‌های خورشیدی در همه نقاط انگلستان داشته باشد. این خبر با پژوهش ایکیا هم‌ زمان شد؛ پژوهشی که بیان کرده است که ۳۳درصد صاحبان خانه در انگلستان مایل به سرمایه‌گذاری در پنل‌های خورشیدی خانگی به‌عنوان راهی برای کمک به کاهش پول برق‌شان خواهند بود؛ در واقع برق مصرفی منازل و واحدهای تولیدی از طریق انرژی تجدیدپذیر خورشیدی حاصل می‌شود. طبق این نتیجه، همین مطالعه می‌گوید که مشتریان با پنل‌های خورشیدی قادر به ذخیره ۵۰ درصدی در پول برق‌شان خواهند بود.

روزنامه گاردین گزارش داده است که کاهش یارانه دولتی تا میزان ۶۵ درصد به مالکان خانه‌هایی که پنل‌های خورشیدی روی پشت بام خود نصب کرده بودند موجب شد تا نصب این پنل‌ها با کاهش مواجه شود. اما ایکیا در انگلستان شروع به فروش این پنل‌ها کرده است. این کاهش تنها چند روز پس از توافق انگلستان برای کمک به تغییر سریع برای آینده‌ انرژی با کربن پایین در کنفرانس تغییرات اقلیمی در پاریس در اواخر سال ۲۰۱۵ انجام شد. این تلاش دوم انگلستان در فروش پنل‌های خورشیدی است. این شرکت یک توافق دو ساله با شرکت چینی Hanergy داشته است، اما این مشارکت سال گذشته پایان یافت. اکنون ایکیا انگلستان با شرکت SolarCentury که در لندن واقع شده است کار می‌کند؛ این شرکت پنل‌های کارآتری با طراحی‌های بهتر تولید خواهد کرد. جوآنا یارو رئیس بخش پایداری در ایکیا انگلستان و ایرلند در خبر خود می‌گوید « در ایکیا ما باور داریم که بدون شک انرژی تجدیدشدنی قدرت آینده است. ما از نیروی خورشیدی در عملیات خود استفاده کرده‌ایم و کمک به مالکان خانه‌ها برای استفاده از منبع بی‌نظیر انرژی پاک بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود».