چهره برتر فولادی از میان صنعتگران انتخاب می شود
تفاوت اساسی همایش امسال با همایش های گذشته، بحث بین المللی بودن آن است و افراد شاخص از میان استادان برگزیده کشورهای آمریکا، استرالیا و ایتالیا برای سخنرانی علمی و برگزاری کارگاه های تخصصی دعوت شده اند که در این زمینه می تواند باعث گسترش علوم مهندسی کشور شده و به تولید سازه های فولادی مقاوم تر و با طراحی مدرن تر بیانجامد. این مطلب را دکتر علی مزروعی رییس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی ایران بیان کرد و گفت: تفاوت دیگر همایش امسال با گذشته این است که چهره برتر فولادی کشور در سالهای قبل از میان استادان دانشگاهی انتخاب می شد، درحالی که در همایش امسال از بین صنعتگران انتخاب می شود.
وی افزود: انجمن سازه های فولادی ایران، علم وصنعت را درکنار هم می بیند که در نتیجه آن، کارشناسان علمی و استادان فنی- مهندسی در کنار تولید کنندگان، کارفرمایان، مجریان، مهندسان ناظر و بازرسان سازه های فولادی قرار می گیرند.
وی هدف اصلی برگزاری پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد را معرفی آخرین دستاوردهای علمی، فنی و اجرایی سازه های فولادی در رابطه با تولید اسکلت فولادی، طراحی، مسائل اجرایی و... دانست، و اظهار کرد: در همه کشورها علاوه بر استاندارد سازی رسمی برای توسعه علم، یکسری دستورالعمل ها و راهکارهای تکمیلی برای طراحی و استفاده از مصالح استاندارد نیز تهیه و تدوین می شود. ما هم در انجمن سازه های فولادی با همکاری موسسه استاندارد، مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و نظام مهندسی در حال بررسی استانداردهای تکمیلی هستیم.
رییس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی ایران اظهار امیدواری کرد، با اجرای این همایش ها به تولید و ساخت سازه های مقاوم، ایمن و پایدار دست یایبم تا با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان، ایستایی و مقاومت سازه ها افزایش یابد.