عکس‌ها تنها یادگاری‌های ثبت شده از لحظاتی است که آنها را دوست داریم. این روزها اکثر عکس‌ها با دوربین‌های دیجیتالی یا دوربین گوشی‌‌های مختلف گرفته می‌شود. این یعنی اینکه شما به راحتی می‌توانید عکس‌های خود را به جای سپردن به افراد غریبه برای ویرایش و کارهایی از این دست خودتان آن‌طور که دوست دارید، ویرایش کنید. راه‌های گوناگونی برای ویرایش عکس‌ها در محیط مجازی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از نرم‌افزار معروف فتوشاپ شرکت ادوبی است. اما این نرم‌افزار بیشتر مورد استفاده عکاسان یا گرافیست‌هایی است که به کار ویرایشگر عکس بیش از کاربران دیگر احتیاج دارند. اما اگر شما هم به ویرایشگر عکس برای تغییر در عکس‌های حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای خود نیاز دارید، می‌توانید از ویرایشگرهای آنلاینی استفاده کنید که این روزها تعداد آنها هم رو به افزایش است. در گزارش زیر ده ابزار آنلاین و البته رایگان عکس را به شما معرفی می‌کنیم. علاوه بر این معرفی ما شما را از نقاط ضعف یا قدرت هر یک از این ابزارها نیز آگاه می‌کنیم. با این کار شما می‌توانید از هرکدام از این ابزارها بسته به نیاز و سلیقه خود استفاده کنید.


Pixlr
Pixlr بدون شک یکی از محبوب‌ترین ویرایشگر‌های آنلاین و رایگان عکس است. این سرویس سه نسخه از خدمات خود را بسته به توانایی کاربرانش به آنها ارائه می‌کند. برای مثال یک نسخه از این سرویس برای افرادی مناسب است که به نوعی مبتدی هستند و چندان از ویرایش‌های پیچیده یک عکس سر در نمی‌آورند. یا نسخه دیگر این سرویس برای افرادی مفید است که به دنبال اضافه‌ کردن افکت‌های جالب به تصاویرشان هستند و اما نسخه سوم برای کاربرانی در نظر گرفته شده که به دنبال ویرایش کردن تصاویر فراتر از افکت‌های معمولی در یک عکس هستند.
مزایا:
امکان آپلود کردن عکس‌ها از مکان‌های مختلف
در دسترس بودن برای بیش از ۲۰ زبان دنیا
۱۰۰ درصد رایگان
امکان ذخیره‌سازی عکس‌ها در فرمت‌های مختلف و مکان‌های مختلف از جمله facebook
عدم نیاز به ثبت‌نام
معایب:
نیاز به داشتن اطلاعات اولیه در محیط ویرایشگر
نسخه Pixlr Express و Pixlr-o-matic محدودیت‌های بیشتری در بخش خروجی و ذخیره‌سازی عکس‌ها دارند.pic۱




۲-PicMonkey
اگر از ثبت‌نام در سایتی برای استفاده از امکانات آن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از
PicMonkey استفاده کنید. بدون نیاز به ثبت‌نام شما می‌توانید از امکانات جالب این ویرایشگر عکس به راحتی استفاده کنید. این ویرایشگر دارای بخش‌های مختلفی است برای مثال در قسمت
Basic Edits می‌توانید، کارهای مبتدی از جمله برش تصویر، چرخاندن، تغییر سایز و تغییر رنگ را انجام دهید. در قسمت Effect اما، می‌توانید فیلتر‌هایی مانند آنچه در اینستاگرام وجود دارد، را روی عکس‌ها اعمال کنید. یا در بخش
Touch Up می‌توانید تغییرات ظریف‌تر مانند از بین بردن تارشدگی جزئی، سفید کردن دندان‌ها، کاهش درخشندگی و این قبیل ویراش‌ها را در عکس ایجاد کنید. از دیگر مزایای PicMonkey این است که برای باز کردن عکس‌ها محدودیت سایز نداشته و می‌تواند عکس‌هایی تا رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل را نیز باز کند.
مزایا:
سادگی کاربری و رابط کاربری جذاب
ارائه امکانات کاربردی و مفید مانند حذف لکه‌ یا خرابی در عکس
رایگان و بدون نیاز به ثبت‌نام
معایب:
پرداخت هزینه در صورت استفاده از امکانات بیشترpic۲



۳- BeFunky
یکی دیگر از ویرایشگر‌های آنلاین قدرتمند که از امکانات بالا و طراحی مناسبی هم برخوردار است،
befunky است. این ویرایشگر علاوه بر امکانات عالی برای افکت‌گذاری و افزودن ویژگی‌های مختلف به تصویر، امکان ذخیره و اشتراک‌گذاری و پرینت تصاویر را نیز به شما می‌دهد.علاوه بر امکانات مقدماتی، می‌توانید از ۲۰ افکتی که در BeFunky در نظر گرفته شده است به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. اما برای استفاده از امکانات بیشتر این سرویس مانند ذخیره کردن تصاویر با کیفیت بالا یا فضای اختصاصی آنلاین باید هزینه‌ مشخصی را پرداخت کنید.
مزایا:
امکان آپلود کردن تصاویر از مکان‌های مختلف مانند facebook
اشتراک‌گذاری و جست‌وجوی راحت عکس‌ها
طراحی ساده و سهولت در استفاده
وجود افزونه برای مرورگر کروم
معایب:
عدم امکان استفاده از تمام صفحه (full screen) در نسخه رایگان
پولی بودن امکانات ویژه
عدم امکان دریافت یا ذخیره عکس‌ها با کیفیت بالا




۴-‌ Picfull
اگر فقط به دنبال اضافه کردن افکت‌ به تصاویر خود هستید، از این ابزار استفاده کنید. شما تنها با یک کلیک می‌توانید تصویر خود را در سایت آپلود و سپس با انتخاب افکت موردنظر تغییرات جالبی را به عکس‌های خود اضافه کنید.
مزایا:
دسترسی به افکت‌های متنوع و گوناگون
دریافت خروجی تنها با یک کلیک
معایب:
‌ عدم امکان ویرایش جزیی عکس‌ها
‌ ذخیره‌سازی عکس در زمانی طولانی



۵- Citrify
اگر به یک ویرایشگر عکس نیاز دارید که در کمترین زمان و بدون پیچیدگی تغییراتی که شما نیاز دارید را در تصویر‌های شما اعمال کند می‌توانید از
Citrify استفاده کنید. این سایت با شعار «ساده استفاده کن و تصاویرجالب خلق کن» شروع به کار کرده است. این سرویس علاوه‌بر داشتن افکت‌هایی که در اکثر نرم افزارهای مشابه وجود دارد، ابزارهای حرفه‌ای‌تری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به شکل حرفه‌ای عکس‌هایتان را ویرایش کنید.
با کمک این سایت می‌توانید جوش‌های صورت،‌ قرمزی چشم و تاری عکس و مشکلات دیگر در عکس‌تان را برطرف کنید.
مزایا:
سادگی در استفاده
صد‌در‌صد رایگان
معایب :
اجرا شدن در یک صفحه‌ جداگانه
دسترسی به افکت‌های محدود
عدم امکان وارد کردن عکس‌ها از مکان‌های مختلف




۷- iPiccy
با این سرویس به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانید تغییرات بسیار چشم گیری را روی عکس‌هایتان اعمال کنید. از جمله این تغییرات می‌توان به ویرایش حرفه‌ای عکس، اضافه کردن جلوه‌های جذاب تصویری، اضافه کردن رنگ، متن و تغییرات ذاتی مثل تغییر رنگ چشم به طور کاملا طبیعی و.. اشاره کرد. رابط کاربری ساده این سرویس استفاده از آن را بسیار لذت‌بخش و راحت کرده است. برای کار با این برنامه می‌توانید هر عکسی را از هر سایت یا پوشه‌ای که دوست‌دارید به این برنامه انتقال دهید و کار ویرایش را به طور حرفه‌ای با ابزارها و استاندارد‌های دلخواهتان آغاز کنید. شما با این سرویس به ابزارهای حرفه‌ای و گران‌قیمت در نرم‌افزاری مانند فتوشاپ نظیر قلم‌مو، لایه‌بندی و.. به راحتی دسترسی خواهید داشت.
مزایا:
طراحی ساده و سهولت در استفاده
امکان ویرایش ساده تا حرفه‌ای عکس‌هاpic۳
دسترسی به افکت‌های بی‌شمار
معایب :
اختصاص دادن بخش زیادی از‌هارد دستگاه برای ذخیره‌سازی عکس توسط iPiccy



۶- Ribbet
یکی دیگر از ابزارهای آنلاین برای ویرایش کردن راحت عکس‌های شماRibbet است. با این سایت شما به یک دسته ابزارهای اختصاصی و کاربردی ویژه برای ویرایش کردن عکس‌هایتان دسترسی خواهید داشت. انواع فیلتر‌ها، فونت‌ها، افکت‌ها و… در این برنامه وجود دارد که تجربه لذت بخشی برای شما از کار با عکس‌ها به‌وجود می‌آورد. این سرویس نیز یک افزونه مجزا برای مرورگر کروم دارد.
مزایا:
استفاده از افکت‌ها تنها با یک کلیک
دسترسی به افکت‌ها، فونت‌ها و... بی‌شمار و متنوع
دریافت خروجی و ذخیره عکس با کیفیت بالا
طراحی و کاربری ساده
معایب:
پولی بودن استفاده از امکانات ویژه




۸-Splashup
این ابزار ویرایشگر تصویر به خاطر شباهتش به نرم‌افزار فتوشاپ با استقبال کاربران زیادی روبه‌رو شده است. محیط کاری این سرویس بسیار ساده و کار با آن بسیار آسان است. درست است که این سرویس فاقد افکت‌های ویژه و خاص مانند دیگر ویرایشگرهای آنلاین عکس است اما به جای آن شما این امکان را دارید که همزمان روی چند تصویر کار کنید.
مزایا:
رابط کاربری ساده
امکان ویرایش چند عکس به صورت همزمان
معایب:
‌ اجرا شدن در یک صفحه جداگانه
عدم امکان تغییر سایز صفحه باز شده
‌ امکانات محدود




۹-‌ Photoshop Express
اگر دوست دارید به نسخه کوچک شده نرم‌افزار
فتو شاپ دسترسی داشته باشید می‌توانید از این ویرایشگر عکس استفاده کنید. بسیاری از امکانات ضروری برای ویرایش تصاویر، مانند حذف قرمزی مردمک چشم، بریدن یا استفاده از فیلترهای مختلف و... از طریق این ویرایشگر در اختیار شما گذاشته می‌شود. شما با این ابزار همانند فتوشاپ می‌توانید از حالت تمام صفحه برای ویرایش عکس‌های خود استفاده کنید.
مزایا:
‌ ظاهر ساده و یادگیری آسان در استفاده
‌ امکان اشتراک‌گذاری
‌ مشاهده تصویر اصلی در زمان ویرایش
معایب:
‌ باز شدن ویرایشگر در یک صفحه مجزا
‌ پشتیبانی تنها از فرمت JPEG
‌ دسترسی به افکت‌های محدودpic۴




۱۰-‌ Fotor
اگر بخواهیم از لحاظ ابزار یا ویژگی خاص برنامه‌های ویرایش عکس را دسته‌بندی کنیم. برنامه Fotor همواره جایگاه بالا را کسب می‌کند. وجود ابزارهای کامل در کنار طراحی ساده و خلوت برنامه شما را ترغیب به انتخاب آن نسبت به دیگر برنامه می‌کند. امکان اضافه کردن متن با افکت‌های جذاب و همچنین پشتیبانی از قابلیت لمسی از ویژگی‌های Fotor است.
مزایا:
مقایسه فایل اصلی با فایل ویرایش‌شده در یک صفحه
‌ استفاده در حالت تمام صفحه
‌ عدم نیاز به ثبت نام
‌ دسترسی به فونت‌های کامپیوتری
معایب:
‌ عدم امکان تغییر سایز حاشیه‌ عکس‌ها