200 واحد صنعتی استان تهران که از نظر زیست محیطی در وضعیت قرمز قرار دارند در اولویت خروج از شهرها هستند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران روز شنبه در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت سبز با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 30 هزار واحد صنعتی در استان تهران فعالیت دارند که از نظر زیست محیطی در 3 دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم شده اند.
محمد هادی حیدرزاده ، با اشاره به وضعیت قرمز ۲۰۰ صنعت استان تصریح کرد: این واحدها به علت آلایندگی آب و هوا و خاک باید هرچه زودتر به خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران منتقل شوند.
وی افزود: بخش دیگری از این واحدها در گروه زرد قرار دارند که باید نوسازی، اصلاح و ساماندهی شوند تا امکان ادامه فعالیت آنها فراهم شود.
حیدرزاده گروه سوم را صنایع سبز دانست و اعلام کرد: این واحدها در قالب گروه سبز هستند که با رعایت ضوابط زیست محیطی منعی برای فعالیت های تولیدی آنها وجود ندارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه صنایع استان تهران در هر 3 گروه تحت نظارت و پیگیری مستمر و جدی این اداره کل قرار دارند و ضوایط استقرار این واحدها با جدیت اعمال می‌شود یادآور شد: همزمان با روز هوای پاک در 29 دیماه سال جاری مدیران شرکت ایران ابزار به عنوان یکی از واحدهای صنعت قرمز استان تهران به تعهدات زیست محیطی خود عمل کردند و این کارخانه پس از 50 سال از تهران به قزوین انتقال یافت.