یکی دیگر از نقاط قوت دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ، حضور میهمانان و مدعوین تا پایان روز دوم کنفرانس در سالن بود؛ برخلاف بسیاری دیگر از رویدادهای مشابه که جمع زیادی از حاضرین در پنل‌های عصر غایب هستند، در کنفرانس ایکوبیگ شاهد این صحنه نبودیم. نه‌تنها حاضرین تا اتمام آخرین سخنرانی در محل حاضر بودند، بلکه از بین 800 نفر مهمان حاضر در سالن، بیش از 750 نفر در نظرسنجی پیامکی کنفرانس شرکت کردند. در نظرسنجی پیامکی، حاضرین بعد از ارائه هر سخنرانی، به‌صورت پیامکی نسبت به کیفیت آن ارائه اظهارنظر می‌کردند. همچنین بیش از 400 نفر نیز در نظرسنجی کلی کنفرانس که به‌صورت کاغذی بین حاضرین توزیع‌شده بود، شرکت کردند و درباره کیفیت کلی کنفرانس نظرشان را بیان و آن را ارزیابی کردند. در پاسخ به این سؤال که: آیا انتظارات شما از یادگیری اصول کاربردی و علمی موردنظر در این کنفرانس برآورده شده است یا خیر؟ 403 پاسخ بله و 11 نفر پاسخ خیر داده‌اند. همچنین 65 درصد از پاسخ‌دهندگان مطابقت موضوع و محتوای کنفرانس با نیاز صنعت بانکداری را در سطح عالی، 34 درصد در سطح خوب و یک درصد متوسط دانسته‌اند. علاوه بر این، در خصوص دو میزگردی که در این کنفرانس برگزار شد، شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در پاسخ به این سوال ‌که: کیفیت میزگردهای تخصصی برگزارشده در کنفرانس در چه سطحی بوده است؟ 46 درصد عالی، 45 درصد خوب، 8 درصد متوسط و یک درصد آن را ضعیف دانسته‌اند. همچنین آن‌ها در پاسخ به این‌سوال که کیفیت مستندات علمی تهیه‌شده توسط دبیرخانه چگونه بوده است؟ 41 درصد عالی، 46 درصد خوب، 10 درصد متوسط و 3 درصد ضعیف دانسته‌اند. علاوه بر این‌ها، شرکت‌کنندگان در پاسخ به سؤال مهم:ِ چگونگی اثر مباحث مطرح‌شده در کمک به اتخاذ تصمیمات آتی؟ 55 درصد عالی، 32 درصد خوب و 13 درصد متوسط را پاسخ داده‌اند.


ایکوبیگ
نماد یک اتحاد بزرگ
pic۱
دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی، حاصل تلاش یک گروه خاص نبوده، بلکه حمایت و همراهی طیف وسیعی از فعالان حوزه بانک و اقتصاد بود که کمک کرد این کنفرانس با این کیفیت برگزار شود. دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ با حمایت و مشارکت سازمان‌ها، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نام‌برده برگزار شد: بانک انصار، بانک ایران‌زمین، بانک اقتصاد نوین، بانک آینده، پست‌بانک ایران، بانک پارسیان، بانک تجارت، بانک توسعه تعاون، بانک حکمت ایرانیان، بانک سپه، بانک خاورمیانه، بانک دی، بانک رفاه کارگران، بانک سامان، بانک صادرات، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک کارآفرین، بانک کشاورزی، بانک گردشگری، بانک مسکن، بانک ملت، بانک ملی، بانک مهر اقتصاد، موسسه عسکریه، پژوهشکده پولی و بانکی، سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت.
حمایت، پشتیبانی و همراهی این ۲۳ بانک و ارگان‌ها و سازمان‌های نام‌برده بود که کمک کرد دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ به این شکل برگزار شود و شاید اگر کمک بی‌دریغ هرکدام از این‌ها نبود، ایکوبیگ موفق به انجام این مهم نمی‌شد. ضمناً شرکت همایش فرازان به عنوان بازوی اجرایی دبیرخانه کنفرانس، امور اجرایی را به انجام رسانید.


چه کسانی در دومین کنفرانس ایکوبیگ حضور داشتند؟
در دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ علاوه بر مدیران عامل بانک‌های مختلف ایران، اعضای هیأت‌مدیره و مدیران ارشد ۲۳ بانک کشور نیز حضور داشتند. همچنین حضور سفرا و رایزنان بازرگانی و مدیران حوزه بانکی کشورهای مختلف ازجمله مواردی بود که در کنفرانس به چشم می‌خورد. در کنار میهمانان، علاوه بر حضور اعضای هیأت‌علمی که همگی از شخصیت‌های شناخته‌شده حوزه بانکی و اقتصادی هستند، شش سخنران داخلی و شش سخنران خارجی نیز در این کنفرانس بین‌المللی دوروزه حضور داشتند. این دوره از کنفرانس، در بین میهمانان شاهد حضور مدیران ارشد بانک‌های منطقه ازجمله: «امیر اسعد هدایت» از«Islamic Development Bank» جده، «اللَواتی» از«Dhofar Bank of Oman»، «مـــایـــکل سایـــل» از «Commercial Bank of Jordan» بودیم.


از پشت‌صحنه ایکوبیگ
با توجه به اینکه بیش از ۹۰۰ نفر به‌عنوان میهمان از داخل کشور و خارج کشور در دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ حضور داشتند می‌توان به بزرگی و زحمتی که برای برگزاری این کنفرانس کشیده شده است پی برد. مهم‌ترین ارکان دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ هیأت‌علمی کنفرانس، دبیرخانه دائمی ایکوبیگ و کمیته‌های امور اجرایی، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی، کمیته امور بین‌الملل، کمیته روابط عمومی و ارتباطات و کمیته هماهنگی بانک‌ها هستند که هرکدام از جهاتی برای برگزاری هر چه‌بهتر این رویداد بزرگ تلاش کردند.