خودمان را به خواب نزدیم!
کامران نجف‌زاده سفیر کودکان و سالمندان بهانه این یادداشت، صحبت‌های کامران نجف زاده خبرنگار رادیو، تلویزیون و سفیر کودکان و سالمندان در رابطه با کودکان کار در مصاحبه با خبرگزاری فارس است که متن زیر بازنویسی این گفت‌وگو است.
برخی گزارش‌های تایید نشده می‌گوید در برخی از مناطق پایتخت همچون دروازه غار شاهد دزدی کودکان هستیم. گرچه بسیاری از این کودکان متعلق به قوم خاصی هستند و کولی به شمار می‌روند و درصد بالایی از آنها نیز تابعیت غیر‌ایرانی دارند، اما ماجرا دردناک است و باید آنهایی که دستشان می‌رسد بدون فوت وقت به آن رسیدگی کنند. اگر به آمارهای جدید منتشر شده وزارت بهداشت رجوع کنیم، میزان ابتلا به ایدز در کودکان کار و خیابانی، 45 برابر سایر افراد جامعه است و این می‌تواند زنگ خطر جدی باشد، البته اگر خودمان را به خواب نزده باشیم. نتایج یک مطالعه تحقیقی نشان می‌دهد 72 درصد این کودکان عنوان داشته‌اند که دوستانشان سوء‌مصرف مواد مخدر داشته‌اند و این نشان می‌دهد که این کودکان با مواد مخدر آشنا هستند. 15 درصد این کودکان نیز اعلام کرده‌اند خودشان مواد مخدر مصرف کرده‌اند. 6/4 درصدشان نیز گفته‌اند که مواد تزریقی استفاده کرده‌اند.
به واسطه همین نقل‌قول‌ها و صحبت‌ها است که از باشگاه پرسپولیس و استقلال درخواست می‌کنم با توجه به پایگاه اجتماعی‌ای که دارند در این زمینه فعال‌تر باشند و شاخک‌های جامعه را به آنچه می‌گذرد حساس کنند. کاری که «کارلوس کی روش» و «علی کریمی» گاهی اوقات انجام می‌دهند.