اعضای کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه در حال احداث «مشهد مال» بازدید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، لطفی، رئیس کمیسیون اقتصادی در این بازدید اظهار کرد: باید در این پروژه مهندسی الگو رعایت شود و نحوه دسترسی به پارکینگ و فضای سبز مشخص باشد.
عامری فرد، عضو کمیسیون مشارکت‌ها نیز گفت: در این پروژه، بحث قانون‌مداری مطرح است اما قبل ازگرفتن مجوز به بهانه افزایش پارکینگ گودبرداری شده است که نباید اینگونه باشد و قبل از هر کاری باید هماهنگی لازم صورت گیرد. در ادامه این بازدید ذاکرالحسینی عضو کمیسیون فنی و عمران شورای شهر خاطرنشان کرد: باید امکان‌سنجی و پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ها بررسی شود تا آن‌ها به پروژه‌های ماندگاری برای شهر تبدیل شوند و بتوان از آن‌ها الگو برداری کرد. وی همچنین بر اجرای ضوابط طرح تفضیلی تاکید کرد و گفت: این پروژه باید در طول دوره بهره‌برداری به ارائه خدمت به شهروندان بپردازد.
شهردار منطقه یک نیز دراین بازدید گفت: طبق توافق انجام شده، ۲ هزار متر مربع از فضای این پروژه به منظور ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت. نورین مقدم، تصریح کرد: این پروژه در قالب شرکت سهامی با ۴۹درصد سهم آستان قدس و ۵۱ درصد سرمایه گذار در حال اجرا است. وی ادامه داد: در این پروژه مقدار قابل توجهی فضای پارک وسایل نقلیه ایجاد خواهد شد که سیاست شهرداری نیز در همین راستا است.همچنین معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی در این بازدید گفت: این پروژه در ۷۸ هزار متر مربع با ۷۰ در صد سطح اشغال در ۴ طبقه منفی و فضای پارک ۵ هزار خودرو در حال احداث است. اکبری افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است. وی در ادامه با بیان اینکه برای طراحی پروژه از مشاوران خارجی استفاده شده است، افزود: فضای تجاری تفریحی و گردشگری متناسب با شهر مشهد بوده است و باعث افزایش ماندگاری زائران در شهر می‌شود. معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس خاطر نشان کرد: برای بهره برداری از پارکینگ مجتمع، تونلی در عرض خیابان ایجاد می‌شود و از طریق پل عابرپیاده افراد به ادارات مسقر درخیابان‌های اطراف پروژه دسترسی خواهند داشت. وی ادامه داد: خاک‌برداری در این پروژه در چند روز آینده به اتمام می‌رسد و آلودگی در منطقه کاهش می‌یابد.