بهبود معیشتی با اصلاح بودجه
یکی از مهم‌ترین وعده‌هایی که دولت در آغاز به کار فعالیت خود به آن اذعان کرده بهبود معیشتی مردم طی 100 روز آینده است. روزهایی که قرار است با ارسال اصلاحیه بودجه به مجلس آغاز شده و مقدمات بودجه‌نویسی برای سال آینده هم در آن فراهم شود.
در این زمینه نوبخت که اکنون سکان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی را در دست گرفته است، اصلاح قانون بودجه سال ۹۲، احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تهیه لایحه بودجه سال ۹۳ را از اولویت‌های اقتصادی اجرایی دولت در ۱۰۰ روز آینده اعلام کرده و گفته در ۱۰۰ روز نخست آغاز به کار دولت یازدهم، کابینه جدید قصد ایجاد تغییرات در زندگی معیشتی مردم دارد.
به گفته نوبخت، براساس گزارش‌های ۴ماهه، محرز شده که درآمدهای ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی در قانون بودجه ۹۲ تحقق پیدا نمی‌کند و اگر این درآمدها محقق نشود دولت با کسری بودجه و جامعه با افزایش تورم روبه‌رو خواهد شد. همچنین اگر نقدینگی بالا باشد ولی به‌میزان این نقدینگی کالا و خدمات در جامعه وجود نداشته باشد ناگزیر کشور به‌سمت واردات بیشتر پیش خواهد رفت و به همین دلیل دولت مصر به اصلاح قانون بودجه است. نوبخت در سخنان خود در برنامه نگاه یک تلویزیون به تعیین تکلیف وضعیت چندین هزار طرح عمرانی ناتمام در کشور نیز اشاره کرده و گفته براساس گزارشی که هم‌اکنون در دست دولت است ۳ هزار طرح عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد که با اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ قرار است میزان تخصیص بودجه به این طرح‌ها اولویت‌بندی شود. بر این اساس دولت وعده داده تا ۲۰ شهریورماه اصلاحیه لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد.