پیام سازنده  سردار سازندگی
محمد حسین روشنک* همایش با شکوهی به همت کانون کارآفرینان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پاس کارآفرینانی که در شرایط اقتصادی نامناسب به ارث مانده از پولدارترین دولت تاریخ نظام جمهوری اسلامی توانسته‌اند چراغ کار و کار آفرینی را روشن نگه دارند، در مجموعه بزرگ صبا برگزار بود. همایش با تلاوت آیاتی از قرآن کریم که شایسته ولادت پیامبر خوبی‌ها و پاکی‌ها بود، آغاز شد و جمعیت به احترام پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران به پا خواستند. دکتر قنبری رئیس کانون کارآفرینان که مشخص بود هفته‌ها برای برپایی همایش در تلاش بوده تا همایش بهتر از سال‌های قبل برگزار شود، برای خیر مقدم پشت تریبون قرار گرفت، سخن قنبری همچون همیشه در اهمیت کار و کارآفرین، پرحرارت و محکم و دارای منطق بود. او پس از خیرمقدم و ارائه گزارش از روند انتخاب 26 کارآفرین برتر استان از بین افزون به هزار داوطلب، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم باید برای کار و کارآفرینی ارزش قائل شویم. آقای احمدی ریاست محترم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سخنرانی خود را در حمایت از کار و کارآفرینی با خیرمقدم شروع کرد و به خوبی در حوزه وظایف خود که نگاه به کارگر و توجه به کارآفرین است، سخن گفت. تشویق جمعیت نشان از رضایت حاضران از این مدیر بخش کار و کارآفرینی داشت. همایش دو سخنران علمی نیز داشت، آقایان دکتر مومنی و دکتر رضوی ضمن گلایه از دوران پولداری کشور وضعیت را خیلی بحرانی توصیف کردند که به نظر چندان مناسب فضای پر امید همایش نبود ، چون آنگونه که گفته شد، قرار بود استاندار علاقه‌مند به فضای مناسب کسب‌وکار سخنران بعدی باشد که مهندس رشیدیان به احترام سردار سازندگی خواستند ابتدا پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به همایش قرائت شود. خانم رمارم مسئول نمایندگی...
روزنامه دنیای اقتصاد در استان که حامل پیام سردار کارآفرین بود، پشت تریبون قرار گرفت، جمعیت حاضر آنچنان احساساتی از خود بروز دادند که نشان قدرشناسی از سردار سازندگی داشت. رمارم سخن را با ذکر نام الله و سلام و درود بر محمد مصطفی (ص) و خاندان پاک و با عظمتش و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری آغاز و سلام و احترام آیت‌الله را به کارگران و کارآفرینان ابلاغ و آن‌گاه قرائت پیام را آغاز کرد، پیام آنچنان استادانه، دلسوزانه، امیدآفرین و از ته‌دل بود که جمعیت در سکوت کامل با جان دل شنیدند، البته خانم رمارم نیز که خود عمق پیام را درک کرده بود، ماهرانه و بدون عیب آنچه معمار سازندگی بر کاغذ آورده بود را خواند ، پیام که واقعا حمایت از کارآفرینی و کار را در عمق خود داشت، راه‌کارهای خوبی برای اقتصاد و کار و کارآفرینی ارائه می‌داد، آنگونه که حاضران را به احساسات پرشور مجدد واداشت. همه در دل می‌گفتند پیام سردار سازندگی همچون همیشه سازنده و امیدبخش است.
با تشویق جمعیت، مهندس رشیدیان، استاندار خراسان رضوی سخن آغاز و بعد از ذکر نام پروردگار هستی و دیگر پیام‌های مناسب زمان و همایش، مشکلات کار و کارآفرینی و فضای کسب و کار را همچون کارآفرین درگیر در مشکلات تولید و تجارت از عمق دل تشریح کرد، آنگونه که جای خالی بیان درددل کارآفرینان و کارگران را پر نمود، رشیدیان سخنرانی خود را با قول حمایت از کارآفرینی، کار و امید به پرورش کارآفرینان جوان و جدید و درخواست صلوات بر محمد (ص) و خاندان مطهرش به پایان رساند.
بعد از صلوات، گوینده خواست تا اجازه دهند جمعیت با کف‌زدن حمایت خود را از سخنان استاندار محبوبشان ابراز نمایند که اینچنین شد. پیام کارآفرینان برگزیده که با زحمات فراوان در نماهنگی تهیه شده بود به دلیل تاخیر در شروع مراسم امکان پخش نیافت. اهدای لوح افتخار کارآفرینان برگزیده که به‌جز نویسنده یادداشت همه از بهترین‌های به میدان آمده هستند با حضور مقامات و مسئولان استان در جایگاه، توسط استاندار محترم شروع شد. اسامی چهره‌های پرتلاش و خدوم تک‌به‌تک قرائت شد و شور و حال تشویق مدال‌آوران مسابقه تلاش و کوشش برپا بود.
در نهایت کارآفرینان همه باهم جمع شدند و عکسی به یادگار با حامیان کسب‌وکار و تولید گرفتند. نمایشگاه حاشیه همایش نیز فرصت خوبی برای شناخت برترین‌ها بود که بر موفقیت همایش می‌افزود. از دیگر حواشی مراسم، عدم حضور مقامات ملی دعوت شده به مراسم که قول حضور داده بودند و نبود اثر و حضوری از اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان در مراسم بود.
*رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی و
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی