10هزارمیلیارد تومان سهم تولید از یارانه‌ها
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که سهم تولید از اجرای فاز دوم هدفمندی چقدر است، اظهار کرد: مطابق قانون هدفمندی قرار است 10 هزار میلیارد تومان از مجموع درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در اختیار بخش تولید، صنعت و حمل‌ونقل عمومی قرار گیرد. وراضیه علیرضایی افزود: در اولین قدم باید با تفکیک منابع، سهم هر بخش مشخص شود و در این راستا وزرات صنعت درخواست تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان را با رئیس جمهور مطرح کرده است.
وی درباره این مسئله که آیا در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ نقدی به تولید اختصاص می‌یابد، تاکید کرد: قرار نیست دولت پرداخت یارانه نقدی داشته باشد، بلکه تصمیم دارد که یارانه سود تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت کند، به این معنا که چنانچه فردی بخواهند ماشین‌آلات خود را نوسازی کند، بخشی از سود تسهیلات از سوی وزارت صنعت پرداخت شود.
علیرضایی ادامه داد: برای بهبود فرآیند تولید، مصرف انرژی و کاهش شدت مصرف، طرح‌هایی در نظر گرفته شده است که اگر واحدهای تولیدی آن را اجرا کنند، از تسهیلات بلاعوض برخوردار می‌شوند اما سقف این تسهیلات هنوز عملیاتی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: با تدبیر وحمایت دولت از بخش تولید شاهد رشد روزافزون اقتصاد خواهیم بود.