تدوین قانون تردد و حمل و نقل خودروهای سوخت رسان تا پایان سال جاری

دنیای اقتصاد- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از تدوین قانون تردد و حمل و نقل خودروهای سوخت رسان تا پایان سال جاری خبر داد.

حسین مختاری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: یکی از مشکلات بزرگ تردد خودروهای حمل سوخت، گازوئیل، کپسول اکسیژن و نظیر آن‌ها در سطح شهر است که همانند بمب‌های ساعتی متحرک هستند چراکه با کوچکترین حادثه برای آن‌ها حدود یک کیلومتر اطراف آن نیز در معرض آسیب قرار می گیرد و تردد این خودروها هیچ‌گونه ضابطه و قانونی ندارد لذا ساماندهی آن‌ها در شش ماهه دوم سال جاری عملیاتی خواهد شد و تمام قوانین مربوط به تردد محقق می‌شود. مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد بیان کرد: تعداد ۴۴ پروانه بهره‌برداری در سال ۹۴ صادر شده که با احتساب آن‌ها تا به حال به ۱۶۸پروانه رسیده است، همچنین تعداد ۳۸۰۰ مورد درخواست و صدور مجوز در سال گذشته به ثبت رسیده تا تعداد مجوزهای صادر شده در حوزه پروانه فعالیت به ۱۲ هزار خودرو برسد. همچنین در سال گذشته تعداد ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزش در حوزه ضوابط و مقررات حمل و نقل بار صورت گرفته ضمن اینکه در ۳ سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

پلمپ 60 دفتر غیرمجاز حمل و نقل بار

مختاری یادآور شد: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با راهنمایی و رانندگی، ۶ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزش در سال ۹۴ انجام شده که این میزان طی ۳ سال گذشته ۱۹ هزار ساعت بوده است. وی اضافه کرد: تعداد ۱۰ خودروی گشت شهری که مطابق دستورالعمل‌ها و قوانین عمل می‌کند نیز وظیفه نظارت و بازرسی بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بار درون شهری را برعهده دارند، حضور این خودروهای گشت در شهر منجر به برگزاری ۱۴ جلسه کمیته انضباطی و ارجاع ۱۵۷ مورد پرونده و پلمپ ۶۰ دفتر غیرمجاز حمل و نقل بار شده است.