«حجت‌الاسلام طاهریان» تجسم عینی جامعه اسلامی بود
دنیای اقتصاد- تالار ابن‌هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد هفته گذشته میزبان همایشی با عنوان «پاسداشت اخلاق و تربیت اسلامی» بود که به مناسبت چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد طاهریان، معاون پرورشی پیشین آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد. به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در این همایش مرحوم طاهریان را تجسم عینی جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: زیرا ایشان در وجود خود از ساحت‌های تربیتی و اخلاقی برخوردار بود و کاملا به رشد علمی احترام می‌گذاشت. از دست دادن بزرگانی مانند استاد طاهریان سخت است، زیرا باید از وجود پرفیض وی بهره بیشتری می‌بردیم.
حمیدرضا کفاش با بیان اینکه حجت‌الاسلام طاهریان امروزه باعث افتخار و الگوی دانشجویان شده است، تصریح کرد: حجت‌الاسلام طاهریان علاوه بر تربیت دینی و اسلامی از تربیت سیاسی و اجتماعی نیز برخوردار بود و تشکل‌های علمی و اجتماعی را باور و در میادین حضور فعال داشت.
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام طاهریان روحانی روشن‌فکر و برجسته‌ای بود، افزود: وی با تمام وجود رشد و تربیت مدیران آینده را باور داشت و عمده‌ترین ویژگی‌اش در تربیت دینی این بود که به زر، زور و تزویر آلوده نشد.

تقدیر از شخصیت ظلم ستیز طاهریان
کفاش با بیان اینکه این فرد اندیشه‌ ناب و آزادی داشت، عنوان کرد: هیچ‌ زمانی اندیشه خود را به زمامداران نفروخت و تسلیم زور نشد؛ حاضر نبود به برخی کانون‌های قدرت نزدیک شود، زیرا مطیع ولایت فقیه بود؛ استاد طاهریان در زمان انقلاب باتوجه به سختی‌هایی که وجود داشت فعالیت‌های تربیتی خود را ادامه داد به گونه‌ای که مشی و رفتارش برایمان، اسوه و الگو شده بود.
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تربیت انسان اساسی‌ترین کار این فرد بود، خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه استاد طاهریان در اخلاق، ساده‌زیستی، تفکر و تربیت، الگو است.