باشگاه سلطنتی بریتانیا در سال 1897 تاسیس شده است و در آن عموما اشرافی که خودرو داشتند می‌توانستند عضو شوند. این باشگاه متولی برگزاری بسیاری از مسابقات اتومبیلرانی و موتورسیکلت برای اولین بار بوده است و همچنین با اعمال نفوذ خود، قوانین راهنمایی و رانندگی را تحت تاثیر قرار می‌داده است. برای مثال این باشگاه با اعمال نفوذ محدودیت سرعت حرکت بیشتر از 14 مایل (23 کیلومتر) را برداشت و خودروها می‌توانستند با هر سرعتی تردد کنند و این در حالی است که رانندگی بی‌پروا و خطرناک را نیز جرم تلقی می‌کرد. بسیاری از قوانین راهنمایی و رانندگی با اعمال نظر مسوولان و اعضای این باشگاه برای اولین بار به رشته تحریر درآمد و اجرایی شدند. در این باشگاه اعضا حق عضویت سالانه پرداخت می‌کنند و در سال 2009 مبلغ آن 1125 پوند بود. امروزه با تغییرات صورت گرفته در این باشگاه، بانوان هم می‌توانند بر عکس گذشته به عضویت آن درآیند. در حال حاضر تعداد اعضای این باشگاه بیش از 16 هزار نفر است که از رستوران‌ها و مراکز تفریحی وابسته به این نهاد خصوصی استفاده می‌کنند. در ادامه به 10 خودروی برتر موجود در کلکسیون خودروهای این باشگاه خواهیم پرداخت که از دهه 1960 با حضور خودروی DB5 استون مارتین هر‌چند وقت یکبار در معرض نمایش قرار می‌گیرند. این خودروها هر کدامشان در دوران خود از خصوصیات منحصربه‌فردی برخوردار بوده‌اند یا دستاوردهای خاصی برای شرکت‌های سازنده شان به ارمغان آورده‌اند.
فراری 250 جی‌تی‌او

این خودرو مسابقه‌ای با رانندگی اینس اریلند توانست در مسابقه Tourist Trophy که توسط باشگاه سازماندهی شده بود، برنده شود و در سال ۲۰۱۲ در یک حراجی با قیمت ۳۸ میلیون دلار فروخته شد. این خودروی ۱۲ سیلندر عضلانی به تعداد ۳۹ دستگاه و با دو نوع موتور با حجم ۳ لیتر و ۴ لیتر بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ تولید شده است که پیشرانه آن می‌تواند تا ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو را از طریق جعبه دنده‌ای ۵ سرعته به ‌چرخ هایش منتقل کند. هدف از تولید این خودرو فقط شرکت در مسابقات GT Racing بوده است. این خودرو در مسابقات زیادی در دهه‌۶۰ میلادی شرکت کرده است و جوایز ارزنده زیادی را به‌دست آورده که به‌عنوان گران‌ترین خودرو در سال ۲۰۱۲ لقب گرفته است. در میان خودروهای مسابقه همسن و سال خود همواره در بین ۱۰ خودرو اول بوده و در لیست محصولات فراری همواره جزو بهترین‌ها قرار گرفته و معرفی شده است.

استون مارتین DB5

نام استون مارتین به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین خودروهای انگلیسی همواره تاریخ‌ساز بوده است. هر چند نسبت به سایر خودروهای باشگاه قدمت کمتری دارد، اما در هر محفلی که حضور داشته باشد نام جیمز باند را نیز با خود به همراه خواهد داشت. این خودرو کلاسیک با موتور ۴ لیتری و ۶ سیلندری انگلیسی و بدنه‌ای با طرح خودروهای ایتالیایی همچنان نمونه‌ای فوق‌العاده از قدرت و طراحی است که برای اولین بار در فیلم پنجه طلایی (۱۹۶۴) جیمز باند حضور یافت و شهرتی جهانی پیدا کرد. استون مارتین DB۵ نمونه خودرو تکامل یافته مدل DB۴ بوده است که در مدل DB۵ جنس موتور تمام آلومینیوم است که ۲۸۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرده است که امکان رسیدن به سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت را برایش مقدور می‌ساخته و همچنین این خودرو قادر بود ظرف مدت ۸ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد. این مدل در طرح‌های مختلفی تولید شد و علاوه بر مشخصات فنی از شهرت سینمایی‌اش برای فروش خود بهره برد. از این مدل بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ساخته شد و توانست در لیست برترین‌های باشگاه سلطنتی بریتانیا قرار بگیرد.

فیات S76-Tipo12

هیولای تورین لقبی بوده است که در سال ۱۹۱۱ به فیات Tipo۱۲-S۷۶ نسبت داده می‌شد. تورین نام شهری در شمال غربی کشور ایتالیا است که این خودرو هیولا در کارخانه فیات این شهر معرفی شد و برای رقابت با رقیب آلمانی‌اش بلیتزن بنز طراحی و ساخته شد. موتور چهار سیلندر این هیولای آهنی با حجم ۴/ ۲۸ لیتر می‌توانست ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند که ۸۶ اسب‌بخار بیشتر از بلیتزن بنز بوده است. رکورد سرعت ثبت شده توسط این خودرو در سال ۱۹۱۳ برابر با ۱۸۸ کیلومتر در ساعت بوده است که در زمان خود سریع‌ترین سرعت حرکت روی زمین بوده است. هر‌چند سرعت ثبت شده توسط رقیب با حجم موتور ۲۱ لیتری اش ۲۰۲ کیلومتر در ساعت بوده است؛ اما فیات توانست نام خود را در بین پر سرعت ترین‌های تاریخ ثبت کند.

آئودیR18 e- tron Quattro

آئودی R۱۸ نوعی خودرو مسابقه برای رالی‌های ۲۴ ساعته لمان است که در نزدیکی شهر لومان فرانسه برگزار می‌شود. این خودرو جزو برترین‌های باشگاه سلطنتی بریتانیا به‌حساب می‌آید و در مدل ۲۰۱۳ آن از موتوری توربوشارژ دیزل استفاده شده است که با ۶ سیلند و حجمی برابر با ۷/ ۳ لیتر می‌تواند ۵۳۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند. لازم به ذکر است این خودرو مسابقه‌ای آلمانی در سال ۲۰۱۳ معرفی و پا به رقابت‌های لومان گذاشته است. آئودی با تغییراتی که در این خودرو نسبت به مدل R۱۵ انجام داده است با کاهش مصرف سوخت قدرت و سرعت را بالا نگاه داشته که در مدل قبلی از موتوری ۱۰ سیلندر استفاده می‌شده است. آئودی ۹۰۰ کیلوگرمی در ۳۳ مسابقه شرکت کرده که در ۱۶ مسابقه توانسته است برنده از پیست مسابقه بیرون بیاید. البته در مدل سال ۲۰۱۴ این خودرو، موتور آن با افزایش حجم به ۴ لیتر رسیده است و این تغییرات در سال ۲۰۱۶ بیشتر در بخش آیرودینامیک و تغییرات بدنه بوده است.

فراری250GTSWB

این مدل فراری هم مانند مدل قبلی در دهه ۶۰ میلادی معرفی شده است اما علاوه بر شرکت در رالی به‌عنوان خودروی شهری هم مورد استفاده قرار گرفته است. فراری با معرفی ۲۵۰GT ثابت کرده است خودروهای خیابانی هم می‌توانند به‌عنوان خودروهای مسابقه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند و در هر دو محیط قادر است بهترین باشد. در مدل GTO فراری صرفا خودرویی مسابقه‌ای ساخته است اما در این مدل خودرویی شهری این قابلیت را داشته است تا با کمترین تغییری وارد پیست مسابقه شود و رقیبان خود را پشت سر بگذارد. جالب است بدانیم عدد ۲۵۰ در این مدل‌های فراری نشان دنده ظرفیت هر سیلندر موتور به واحد سانتیمتر مربع است. اگرچه این خودرو قدیمی است اما با موتور ۱۲ سیلندرش که حجمی برابر با ۳ لیتر دارد می‌تواند قدرتی معادل ۲۸۰ اسب‌بخار تولید کند. در حراجی که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد قیمت این خودرو ۸ میلیون پوند اعلام شد که قیمت کمتری نسبت به مدل GTO دارد و دلیل بالا بودن قیمت مدل GTO کمیاب بودن آن است.

رولز رویس سیلور گوست 1908

این روح نقره‌ای که جزو قدیمی ترین خودروهای ساخته شده رولز رویس است در لیست بهترین‌های باشگاه سلطنتی بریتانیا ذکر شده است. در واقع می‌توان این خودرو را اولین خودروی تولید شده شرکت انگلیسی رولز رویس در نظر گرفت که در زمان خود شاهکاری بی‌نظیر بوده است. شرکت رولز رویس با این نمونه موفق خود وارد خودرو‌سازی شد و شاسی و موتور این مدل در سری مدل‌های دیگری از محصولات رولز رویس استفاده شد. حال این خودرو به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش در لیست برترین‌های باشگاه سلطنتی بریتانیا قرار گرفته است که در کارنامه خود عنوان برترین خودروی دنیا را دارد. در حال حاضر شرکت رولز رویس همچنان سری سیلور گوست خود را با استفاده از جدید‌ترین فناوری‌ها می‌سازد و به‌عنوان زیر‌مجموعه شرکت بی‌ام‌و‌ در حال فعالیت است.

فورد GT

در میان خودروهای برتر باشگاه سلطنتی بریتانیا که هر کدامشان از گوشه‌ای از تاریخ صنعت خودرو دنیا انتخاب شده‌اند و عموما قدیمی و نایاب هستند فورد جی‌تی ۲۰۱۵ توجه‌ها را جلب می‌کند. خودرویی عضلانی و تهاجمی که با ظاهر سوپر اسپرتش، بی‌کلام، قدرت و سرعت نهفته در خود را فریاد می‌زند. اولین مدل فورد جی‌تی در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و تا به امروز مدل‌های مختلفی از آن معرفی و ساخته شده است که هر کدامشان با تغییرات اساسی در قدرت و سرعت مواجه بوده‌اند. در لیست برترین‌های باشگاه مدل ۲۰۱۵ این خودرو قرار گرفته است. این خودروی ۶ سیلندر با حجم موتوری برابر با ۵/ ۳ لیتر می‌تواند ۷۵۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند و در مدت زمان ۸/ ۲ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد و بالاترین سرعتش ۳۳۶ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود.

نیسان دلتا وینگ

این جت زمینی را می‌توان انقلابی در خودروهای مسابقه‌ای در نظر گرفت که با ورودش به صنعت خودرو و مسابقات اتومبیلرانی معادله‌های آن را تغییر داده است. این خودروی ۴۰۰ کیلوگرمی در فوریه ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی شیکاگو رونمایی شد. موتور توربو شارژر دلتا وینگ ۱۶۰۰ سی‌سی حجم و چهار سیلندر دارد که می‌تواند ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خودروی مسابقه‌ای می‌تواند ظرف مدت ۳/ ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و بالاترین سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر است. نیسان این خودرو را برای مسابقات ۲۴ ساعته لمان طراحی کرد. مسابقات لمان به دلیل آنکه زمان طولانی دارد سنگین‌ترین مسابقه در دنیای اتومبیلرانی به حساب می‌آید و از این رو سنگ محکی برای مقاومت و توانایی خودروها به حساب می‌آید.

لامبورگینی میورا P400

میورای دو نفره بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۷۳ از سوی شرکت لامبورگینی در ایتالیا تولید شده است که عملکرد بالایش باعث افزایش شهرت لامبورگینی شده است. سه مهندس معروف این شرکت اوقات فراغت خود را به طراحی این خودرو اختصاص دادند و در نهایت محصولشان به قلب تپنده ۳۹۰۰ سی‌سی لامبورگینی مجهز شد که با ۱۲ سیلندری که داشت می‌توانست ۳۵۰ اسب‌بخار قدرت را تولید و از طریق جعبه دنده‌ای ۵ سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل کند. لامبورگینی بعد از معرفی این مدل تا سال ۱۹۷۳ میلادی با اصلاحاتی که انجام داد توانست ۷۶۴ دستگاه از این خودروی سوپر اسپرت را بسازد و در نهایت پس از سال‌ها به لیست برترین‌های باشگاه سلطنتی راه پیدا کند.

رپکو بارابهام BT24

رپکو یکی از سه خودروی مسابقه‌ای بوده است که تیم فرمول یک بارابهام در مسابقات سال ۱۹۶۷ از آن استفاده کرده است. در زمان خود با موتور ۸ سیلندر و شاسی فضایی که داشت فراتر از زمان طراحی و تولید شده است. موتور استفاده شده در این خودرو می‌تواند ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت را در دور موتور ۷۸۰۰ دور در دقیقه تولید کند. بدنه این خودرو لوله‌ای‌شکل و از فایبرگلاس ساخته شده است. رپکو بارابهام BT۲۴ با خصوصیاتی که دارد توانسته است در لیست بهترین‌های باشگاه سلطنتی قرار بگیرد. برابهام توسط یک تیم مهندسی که کار اصلی آنها ساخت خودروهای مسابقه برای فرمول یک بود طراحی و ساخته شده است به همین دلیل در زمان خود یک سوپراسپرت با تمام خصوصیات این‌گونه خودروها به حساب می‌آمده است. بارابهام خودرو تولید انبوه در کارنامه خود ندارد و بیشتر در کار خودروهای سفارشی‌ساز بود.