مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در آیین افتتاح جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر این استان گفت: یک هزار و 850 تعاونی فعال در استان همدان وجود دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون 72 تعاونی در این استان تشکیل شده است.

مسعود اقلامی افزود: استان همدان در رده تشکیل تعاونی و همچنین کارآفرینان برتر در رده پنج استان اول کشور بوده است. وی اضافه کرد: تعاونی‌ یک فرصت برای جمع آوری سرمایه‌های خرد محسوب می‌شود تا در کاهش تورم و جمع آوری افکار و ‌اندیشه‌ها موثر باشد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: صادرات شرکت‌های تعاونی در استان همدان در سال گذشته 43 میلیون دلار بوده است. وی با اشاره به معرفی هفت شرکت تعاونی نمونه از استان همدان برای شرکت در جشنواره تعاونی‌های برتر کشوری افزود:

در جشنواره کشوری 35 واحد تعاونی برتر معرفی شدند که چهار تعاونی از استان همدان انتخاب شده است. اقلامی همچنین با تاکید بر اینکه برای فرهنگ سازی روحیه تعاون و همکاری باید تلاش کرد، شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد. وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت کنونی کشور و بحث اقتصاد مقاومتی می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین و بهترین ابزارهای اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی در تمام عرصه‌ها است که باید سرلوحه کارآفرینان قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در سال‌های اخیر در بخش کارآفرینی اقدامات خوبی اعم از راه‌اندازی کانون کارآفرینان برتر در استان‌ها و برگزاری سالانه جشنواره در سطح استانی و ملی صورت گرفته است.