موقعیت‌ها را دریابید
ایرانسل طیف گسترده‌ای از خدمات مبتنی بر موقعیت را به مشترکین خود عرضه می‌کند که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. نما (نقشه مجازی ایرانسل)
سرویس «نما» (نقشه مجازی ایرانسل) تا به حال در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد در اختیار مشترکان قرار گرفته که امکان موقعیت‌یابی برای خود مشترک را روی نقشه ممکن می‌کند.

نمای خانواده
به کمک این سرویس می توان در هر ساعت از شبانه‌روز از موقعیت مکانی اعضای خانواده آگاه شد. به عنوان مثال والدین می‌توانند در هر لحظه موقعیت فرزندان خود را تشخیص دهند و با اطمینان خاطر، از وضعیت کودکان خود آگاه شوند و یا موقعیت مکانی سالمندان را معین نمایند. با اشتراک خدمات «نقشه مجازی ایرانسل» می‌توانید از هر محل یا حتی شهر دیگری از موقعیت دقیق فرزندان خود آگاه شوید. در سرویس «نمای خانواده»، تنها والدین امکان خواهند داشت که موقعیت فرزندانشان را مکان‌یابی کنند.

نمای دوستان
با استفاده از این سرویس می‌توانید موقعیت جغرافیایی دوستانتان را معین کرده و یا محل خود را به آنها اطلاع دهید و از دیگر امکانات جذاب و مفید این خدمات استفاده کنید.
نمای دوستان دارای قابلیت‌های پیشرفته‌تری از جمله راه‌اندازی «گروه»، «انجمن»، «رهگیری دوستان و «پرچین مجازی» است.
برای ثبت نام و فعال سازی این خدمات می‌توانید سه روش استفاده کنید:‌
۱- اینترنت:
در این روش می‌توانید از طریق لینک nama.irancell.ir در سرویس نمای دوستان، و از طریق namayekhanevadeh.irancell.ir در نمای خانواده ثبت نام کنید. پس از ثبت‌نام، پیامکی حاوی رمز عبور برای شما ارسال می‌شود.
نام کاربر، شماره تلفن ایرانسل شما است.
رمز ورود را نیز می‌توانید با ارسال یک پیامک بدون متن از خط ایرانسل خود به شماره ۱۳۰ دریافت نمایید.
۲- ارسال پیامک:
برای ثبت نام و فعال‌سازی «نمای دوستان» یک پیامک بدون متن به ۸۹۸۹ و برای فعال‌سازی نمای خانواده، عبارت «ثبت نام» را به ۸۹۰۰ ارسال کنید.
۳- استفاده از کد دستوری:
برای استفاده از امکانات مختلف سرویس «نمای دوستان» کد دستوری #۸۹۸* و برای «نمای خانواده» کد دستوری #۸۹۰* را از چپ به راست شماره‌گیری نموده و وارد منوی اصلی شوید.
برای اطلاع از فهرست قیمت‌ها، یک پیامک خالی به ۸۹۱۴ بفرستید.
برخی قابلیت‌های سرویس نمای دوستان از طریق اینترنت:
شما مشترکینی که از خدمات نمای دوستان استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود از قابلیت‌های دیگر این سرویس برخوردار شوید. بر اساس این قابلیت‌ها، شما می‌توانید با مراجعه به لینک nama.irancell.ir به پورتال این سرویس وارد شده و با پیگیری لینک‌های موجود در وب‌سایت و به کمک بخش «راهنما» موارد زیر را انجام دهید:
• رهگیری دوستان: با انتخاب دوستان خود، مسیر حرکت آنها را بر روی نقشه هر چند دقیقه یک بار مشاهده کنید؛
• پرچین مجازی: محدوده ای را بر روی نقشه تعیین کرده و از سیستم بخواهید که هر زمان دوستانی که مشخصات آنان را ثبت کرده اید به شعاع آن محدوده نزدیک شدند، شما را مطلع کند.

خدمات منطقه طلایی
شما می‌توانید محل کار یا محل زندگی‌خود را به عنوان یک محدوده تعریف کنید و ایرانسل به شما بابت این دو محل به شما در مکالمات ایرانسل به ایرانسل ۱۵ درصد تخفیف می‌دهد.
پس از فعال‌سازی این سرویس کافی است تماس‌های‌تان را از منطقه طلایی خود برقرار کنید و بدون محدودیت در تمام ساعات شبانه‌روز از تخفیف منطقه طلایی ایرانسل استفاده کنید.
منطقه طلایی شخصی:
شما می‌توانید برای خودتان منطقه طلایی ایجاد کنید. بدین‌صورت که با انتخاب یک محدوده مکانی دایره شکل که بیشتر اوقات خود را در آن می‌گذرانید و بیشترین تماس‌ها را از آنجا برقرار می‌کنید، از تخفیف مکالمه در آن محدوده برخوردار خواهید شد. مثلاً اگر دانشجو هستید، می‌توانید محدوده دانشگاه خود را به عنوان منطقه طلایی شخصی خود تعریف کنید و یا اگر بیشتر در منزل یا مناطق اطراف آن حضور دارید، می‌توانید آنجا را به عنوان منطقه طلایی خود در نظر بگیرید. هرکس می‌تواند بنابر محل سکونت یا محل کار خود یا هر منطقه‌های که بیشترین تماس‌ها را از آنجا برقرار می‌کند، مناسب‌ترین «منطقه طلایی شخصی» را برای خود تعریف کند.
شعاع هر منطقه طلایی شخصی در مرحله آزمایشی، ۵۰۰ متر و ثابت خواهد بود.
برای استفاده از خدمات منطقه طلایی می‌توانید به دو روش زیر عمل کنید:
پیش از فعال‌سازی منطقه طلایی لازم است ابتدا طرح تعرفه آبی را انتخاب نمایید. جهت انتخاب طرح تعرفه آبی، طبق جدول زیر کد دستوری مربوط را از خط ایرانسل خود شماره‌گیری نمایید و یا از تلفن گویا استفاده کنید. اگر از قبل مشترک طرح آبی هستید، مستقیماً گام دوم را شروع کنید.
برای فعال‌سازی خدمات منطقه طلایی باید حداقل ۴۸ ساعت از فعال‌سازی طرح آبی گذشته باشد. اگر می‌خواهید یک «منطقه طلایی شخصی» برای خود مشخص کنید، لازم است در نقطه‌ای که می‌خواهید مرکز دایرۀ منطقه طلایی‌تان باشد، بایستید و سپس کد دستوری زیر را شماره‌گیری نمایید تا یک «منطقه طلایی شخصی» به شعاع ۵۰۰ متر، در آن محل برایتان ایجاد شود:

عملیات شماره‌گیری کد دستوری

فعال‌سازی یک منطقه طلایی شخصی
#۳*۱*۱۷۰*
غیرفعال‌سازی کامل خدمات منطقه طلایی
#۱*۲*۱۷۰*
حذف یک منطقه طلایی خاص
#کد منطقه طلایی*۵*۲*۱۷۰*
مشاهده اطلاعات وضعیت فعلی
#۱*۴*۱۷۰*
فهرست مناطق شخصی فعلی شما
#۳*۴*۱۷۰*
مشخصات یک منطقه طلایی خاص
#کد منطقه طلایی*۴*۴*۱۷۰*
از فناوری نوین خدمات منطقه طلایی ایرانسل لذت ببرید!
پس از انجام هر عملیات، نتیجه آن طی یک پیام کوتاه برای شما ارسال خواهد شد.