سه خودروی 208، 2008 و 301 در حالی طی یک سال و نیم آینده راهی بازار ایران خواهند شد که برخی از منتقدان نسبت به سال تولید خودروهای یاد شده لب به اعتراض گشودند این در شرایطی است که ایران‌خودرو معتقد است خودروهای یاد شده به‌صورت فیس لیفت وارد بازار ایران خواهند شد. آن‌طور که برخی از مسوولان این شرکت عنوان می‌کنند قرار نیست که خودروها بنا به همان سالی که تولید شده‌اند در ایران عرضه شوند؛ بلکه محصولات یاد شده براساس تغییرات روز اروپا به مشتریان داخلی فروخته خواهد شد. بر این اساس در این مطلب گزارشی از خودروهای جدیدی که قرار است در ایران تولید شود مورد بررسی قرار گرفته است.برخی از این خودروها در دنیا با حجم موتور مختلف عرضه می‌شود که در این مطالب خودروهای ذکر شده نزدیک‌ترین گزینه به لحاظ حجم موتور که احتمال عرضه آن مدل در ایران بالا است مورد بررسی قرار گرفته است.
پژو ۲۰۸
پژو 208 یک خودروی سوپرمینی ساخته شده توسط شرکت پژو است. اولین 208 در سال 2012 شده است.این خودرو براساس طرح بهبود یافته خودروی پژو ۲۰۷ ساخته شده است. اصلاح این طرح، باعث شده است که این خودرو حدود ۲۸۵ لیتر فضای بیشتری نسبت به پژو ۲۰۷ داشته باشد، فضای نشستن و جای پا نیز بهبود یافته است.برخی دست‌اندرکاران بازار معتقدند که پژو 208 از این قابلیت برخوردار است که موفقیت و کامیابی 206 را مجددا در ایران تکرار کند. این خودرو در بازه قیمتی 50 تا 60 میلیون تومان پیش‌بینی شده است. مشخصات این خودرو را با عکس در زیر می‌بینید.




پژو 2008
پژو ۲۰۰۸ یک خودروی شاسی بلند است که حدود ۳سال پیش به بازارهای دنیا عرضه شده است. این کراس اور فرانسوی در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار معرفی شد و جانشین پژو ۲۰۷ SW محسوب می‌شود.این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۶/ ۱ لیتر و با تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد که توان خروجی آن معادل ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن برابر با ۱۶۰ نیوتن متر است. بسیاری از دست‌اندرکاران بازار امید دارند که این خودرو بتواند علاقه‌مندان خودروهای کراس اور را به خود جذب کند. این خودرو در محدوده قیمتی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. در زیر مشخصات و عکس‌های این خودرو را ببینید.




پژو 301
پژو ۳۰۱ خودرویی تولید شده توسط شرکت خودروسازی پژو فرانسه است. این خودرو در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل پاریس رونمایی و از سپتامبر همان سال به بازار عرضه شد.پژو ۳۰۱ را می‌توان یک خودروی اقتصادی و در رده خودروی تندر ۹۰ دانست که البته ظاهر بهتری نسبت به آن دارد. این خودرو محصول مشترک شرکت چینی دانگ فنگ و پژو فرانسه است. این خودرو به‌دلیل قیمت مناسب مخصوص بازارهای آسیا و شمال آفریقا تولید شده است .این خودرو در بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خواهد بود. در زیر مشخصات و عکس‌های این خودرو قابل ملاحظه است.