هدف ما خدمت به زندگی انسان هاست
زهره پهلوانی- امنیت از مهمترین ابعاد زندگی انسان هاست. این امنیت همه بخش های زندگی انسان را در بر می گیرد که امن بودن مسکن از مهمترین آنهاست. حالا مدیرعامل شرکت تولیدات بتون اصفهان از تامین این امنیت با تولیدات امروز این شرکت می گوید. گفت و گوی دنیای‌اقتصاد را مهندس هژبر مرادی می‌خوانید. لطفا به معرفی شرکت بپردازید.
شرکت تولیدات بتون اصفهان حدود 30 سال است فعالیت خود را در زمینه بتون آماده آغاز کرده است، این شرکت از همان ابتدا با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال شد و از سال 83 مدیران فعلی راس کار آمدند تا برند قبلی را کاملتر و قوی تر به پیش ببرند.
قبلا در ساختمان ها علیرغم نظارت نظام مهندسی و انجام اقدامات مهندسی، مجریان کار در مرحله اجراء، برای پایین آوردن هزینه ها، از لوازم مکانیکی ساده استفاده می کردند. خوشبختانه شرکت ما که یکی از اولین شرکت های تولید بتون آماده اصفهان است، با هدف خدمت به زندگی انسان ها کار را شروع کرد و بزرگترین خدمت آن، کم کردن سهم خلاطه ها و میکسرها و استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد با میکس فنی و مهندسی بود. اینست که اسکلت بتونی ساختمان های ما، امروز در برابر زلزله بسیار مقاومند.
در این شرکت ۳ طرح با برند اختصاصی داریم اما اگر کارفرمایی به جز این طرح ها، طرح دیگری داشته باشد، توانایی ساخت قالب آن را داریم.
در این شرکت دیوار های پیش ساخته بتونی در چند بخش ساخته می شود: اول آرموتور بندی، دوم بورش آرماتور و در مرحله سوم ریخته شدن در قالب و ویبره شدن تا بعد به صورت میز هایی که متر مکعبشان مشخص است، بتون ریزی شود و به دستگاه بخار برود. این دستگاه بخار، طراحی آلمانی دارد و در کل کشور فقط در همین کارخانه وجود است.
دیوارهای تولیدی کارخانه شامل بدنه دیوار است. قطعات پیش ساخته بتونی دیگر هم مثل سقف های پیش دمیده تولید می شود که در حال حاضر در کارخانه ۴ باند سقف پیش دمیده با عرض یک متر وجود دارد و ارتفاعش ۳۰ سانتی متر است و حفره هایی برای عبور لوله های فاضلاب روی آن ایجاد شده است. سقف های T شکل، پل ها، لوله های بتونی سیمانی برای اداره برق و آب فلاور باکس ها برای اداره ها و از دیگر محصولات ما هستند. تمام قطعات مبلمان شهری را هم تولید می کنیم که نیاز تمام شهرداری های کشور را تامین می کند. انواع گلدان مثل گلدان های کلاسیک هم تولید می شود که شهرداری مشهد، کیش و ... از ما خریداری کرده اند.
تعداد پرسنل شرکت چند نفر است؟
۷۰ پرسنل در تمام قسمت های شرکت مشغول به کارند.
امتیاز ویژه محصولات شما نسبت به رقبا چیست؟
تعداد رقبایمان خیلی زیادند و حدود ۶۰ کارخانه بتون آماده در اصفهان وجود دارد. اما مزیت تولیدات ما نسبت به کارخانه های دیگر در ماشین آلات ماست. یکی از دستگاه های کارخانه بتون اصفهان از آلمان وارد شده و اغراق نیست اگر بگوییم غول بتون ساز است. کنترل دقیق روی مصرف سیمان شن، ماسه و آب دارد و موجب می شود کالای نهایی استاندارد باشد. آزمایشگاه های کارخانه هم کامل و جامع و مورد اعتماد اداره استاندارد اصفهان است. از مزایای دیگر، کمی فاصله کارخانه تا اصفهان است. آب مصرفی ما هم املاحی در سطح پایین دارد و حتی نزدیک به آب شرب است. روابطی هم که مدیران شرکت در بخش فروش و تولید با مشتری دارند، خوب و صمیمانه است. در کل یکی از اهداف اینست که شرکت را به یکی از شرکت های بزرگ اصفهان تبدیل کنیم.
و اما از مشکلات کار بگویید.
تولید ما تیرچه با نورد سرد است که ما دو تا دستگاه منحصر به فرد در تولید این کالا داریم، با این وجود و با اینکه هیچ شرکتی در کشور، دستگاه های مکانیکی و فنی بتون آماده را در حد این شرکت ندارد، متاسفانه هنوز نتوانسته ایم کسی را متقاعد کنیم که نورد سرد چه مزایایی نسبت به نورد گرم دارد و این دستگاه ها در شرکت بی استفاده مانده است.
برای طرح های توسعه برنامه ای دارید؟
در حال حاضر داریم روی تولید بتون سبک با مقاومت بالا، برای استفاده در سقف مطالعه می کنیم، همچنین در نظر داریم نوعی بتون غلطکی برای کاربرد در جاده ها تولید کنیم که جای آسفالت را بگیرد. ۳۰ میلیارد ریال برای این پروژه در نظر گرفته ایم.
و حرف پایانی؟
مدیران پرشیان فولاد انسان های دور اندیشی هستند و هدفشان خدمت به جامعه و ایران است. اولین موضوعی هم که از من به عنوان یک مدیر زیر مجموعه پرشیان فولاد خواسته شد این بود که کار را درست انجام دهم. تاکنون هیچ مشکلی در فرایند تولید نداشته ایم، مواد اولیه از داخل تهیه می شود و ظرفیت هایی در کشور وجود دارد که می توانیم با استفاده از آنها در همه بخش ها معامله برد-برد داشته باشیم تا کشورمان ایران، همچون گذشته پویا باشد.