گوش دهید تا موفق شوید
«کاش می‌توانستم بیشتر پول دربیاورم»؛ این جمله تقریبا به ذهن همه می‌رسد یا بهتر است بگویم به ذهن کسانی که پولدار نیستند یا آنهایی که پول برایشان در زندگی اهمیت دارد. بعضی آدم‌ها به اندازه‌ای پول می‌خواهند که بتوانند زندگی خود را بگذرانند، بعضی‌ها هم به یک زندگی عادی راضی نمی‌شوند و مثلا سقف خواسته‌هایشان در حد یک جفت کفش تازه گران‌قیمت خریدن است یا به یک سفر شیک و مجلل رفتن یا مثلا ساختن یک برج. به هر حال سقف خواسته‌های آدم‌ها در زندگی با هم تفاوت دارد. اگر جزو این دسته هستید و به این چیزها و خیلی چیزهای دیگر که اینجا مجال پرداختن به آن را نداریم، اعتقاد دارید، باید بدانید که هیچ چیز به اندازه «ناامید و منفی‌نگر بودن» یا به زبان این روزها «موج منفی به خود دادن» نمی‌تواند شما را از آرزوهای کوچک و بزرگ‌تان دور نگه دارد. برای اینکه این منفی‌نگری را کنار بگذارید، باید افکار «خودبازنده پندار»تان را دور بیندازید. اینکه همیشه فکر کنید از پس کاری برنمی‌آیید یا دائما به خود بگویید «این کار هم نتیجه نخواهد داد» یا جملاتی مثل «بخت و اقبالم کوتاه است» و «شانس با من یار نیست» در سرتان بچرخد، مطمئن باشید که هرگز موفق نخواهید؛ نه فقط در راه پول درآوردن که در هر راه دیگری.
شما باید این را بدانید و به خود بقبولانید که لایق موفقیت و هر آنچه در زندگی به دست آورده‌اید یا در آینده به آن دست خواهید یافت، هستید. وقتی به خودتان موج مثبت بدهید یا مثبت اندیش باشید، به خودتان اطمینان بیشتری پیدا می‌کنید، اعتماد به نفس‌تان بالا می‌رود و خودبه‌خود در مسیر موفقیت قدم برمی‌دارید، بدون اینکه حتی خودتان متوجهش شوید. تا اینجا که شاید خودتان اینها را می‌دانستید و شاید بارها و بارها دیگران زیر گوشتان خوانده بودند اما در این میان بد نیست نگاهی به «جملات الهام‌بخش» موفق‌های دنیا بیندازید تا شاید تاثیری در زندگی‌تان داشته باشد.
«اطمینان داشته باشید که می‌توانید موفق شوید، اولین قدم به سوی موفقیت را برداشته‌اید.»
شما باید به خودتان و توانایی‌تان در «رسیدن به موفقیت» اعتقاد داشته باشید. شما باید مطمئن باشید که می‌توانید «در زندگی چیزی شوید.» تازه وقتی به این باور برسید، می‌توانید در راه رسیدن به هر آنچه می‌خواهید قدم بردارید. شرایط هر چه باشد، برای شما فرقی ندارد. شما می‌دانید و اطمینان دارید که لایق موفقیت هستید.
«اگر از کارتان راضی نباشید، موجودیت خود را زیر سوال می‌برید.»
این را بالزاک نویسنده می‌گوید. همه آدم‌ها باید کارشان را دوست داشته باشند؛ بهتر است بگوییم عاشقانه دوست داشته باشند. نه اینکه فقط کاری را در زندگی انجام دهند برای اینکه پولی برای گذران زندگی دربیاورند. اگر افراد نسبت به کار و مسیر حرفه‌ای خود هیجان داشته باشند، عملکرد بهتری خواهند داشت و با کمی اعتماد به نفس بدون شک موفق خواهند شد. اگر جزو این دسته نیستید، به سرعت شغل‌تان را عوض کنید. نگران نباشید تا زمانی که نفس می‌کشید، هنوز دیر نشده. علایق و استعدادهایتان را برای خودتان بازگو کنید و بعد بگردید ببینید با توجه به آنها چه کاری در جامعه برای شما ساخته شده که می‌تواند خوشحال‌تان کند و در نهایت هم به موفقیت برساند. این را هم بدانید که هر چه در کارتان مهارت بیشتری به دست بیاورید، موفق‌تر خواهید شد.
«تنها به فکر ارزش‌ها نباشید، به فکر موفقیت باشید.»
این حرف آلبرت اینیشتین است. موفقیت با شما فاصله چندانی ندارد. فقط کافی است راهش پیدا کنید. دوستان و خانواده‌تان می‌توانند به شما بگویند در انجام چه کاری توانایی و مهارت دارید؛ به حرف‌شان گوش دهید و از مهارت‌ها و توانایی‌هایتان در کار استفاده کنید. بعد می‌بینید که چطور به موفقیت می‌رسید و مردم برای استفاده از کار شما یا دیدن کار شما پول می‌دهند و آن زمان است که به ارزش کارتان افزوده می‌شود.
اینها گزیده‌ای از حرف‌های کسانی بود که خودتان می‌دانید کجای زندگی ایستاده بودند. می‌توانید اینها را آویزه گوش‌تان کنید. اما برای آنهایی که «پول» را مساوی موفقیت می‌دانند، باید گفت که برای «بیشتر پول درآوردن» همیشه دو چیز را به خاطر بسپارید؛ کمتر خرج کنید، بیشتر دربیاورید.
وقتی از خرج‌ها و هزینه‌هایتان بکاهید، می‌توانید پول بیشتری پس‌انداز کنید. پولی که در درازمدت پس‌انداز می‌کنید، می‌تواند در مسیر یک چشم‌انداز مالی مورد استفاده قرار گیرد. راه‌های زیادی برای کمتر خرج کردن وجود دارد.
اگر بیشتر کار کنید، بیشتر پول در می‌آورید و قاعدتا سرمایه‌تان هم بیشتر می‌شود. بیشتر پول درآوردن می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری‌های درازمدت شود. یادتان باشد که در مسیر بلندپروازی شاید نتوانید همه را از خودتان راضی نگه دارید. کار زیاد شاید شما را از خانواده‌تان دور نگه دارد؛ چه مرد باشید، چه زن؛ چه متاهل، چه مجرد. همیشه یک همسر یا مادر و پدر یا فرزندی وجود دارد که از کار زیاد یا شب‌کاری‌های شما و دور بودن‌تان از خانه شاکی باشد. این جور وقت‌ها بهتر است کلاهتان را با خودتان قاضی کنید و ببینید کدام یک برایتان مهم‌تر است؛ موفق شدن یا همیشه راضی نگه داشتن دیگران.