دنیای اقتصاد: جلسه فوق العاده کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان با حضور جمعی از اعضای هیات نمایندگان و نواب رییس کمیسیون ها با موضوع ارزیابی پیامدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بر آینده اقتصاد ایران و نقش اتاق های بازرگانی با سخنرانی دکتر محسن رنانی برگزار شد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی، رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت همواره جایگاه ویژه ای در اداره کشور در دو بُعد قانون گذاری و نظارت دارد. وی مسایل و مشکلات امروز تولیدکنندگان و صادرکنندگان را بسیار متعدد و پیچیده دانست و گفت:مجلس دهم باید توجه ویژه ای به اقتصاد ملی داشته باشد و حمایت از تولید را در دستور کار اصلی نه فرعی قرار دهد. رییس اتاق اصفهان تاکید کرد: نمایندگانی باید به مجلس دهم راه پیدا کنند که وضعیت اقتصاد خرد و کلان جامعه را درک کنند و با اتکا به توانمندی علمی خود و بهره گیری از نظرات کارشناسان اقتصادی اقدام موثری در بهبود وضعیت کنونی انجام دهند .

مصطفی رناسی، رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان در این جلسه گفت: انتخابات یک موضوع اجتماعی است و نباید نگاه صرف سیاسی به آن داشت. وی از فعالان اقتصادی خواست که در انتخابات مجلس دهم حضور فعال داشه باشند و افزود:به جای اینکه پشت درهای کمیسیون های مجلس منتظر ورود به جلسات کارشناسی و ارایه نظر و راهکار باشیم باید در صحن علنی از حقوق تولیدکنندگان و کارآفرینان دفاع کنیم . رناسی خاطر نشان کرد:کارآفرینان همواره به عنوان بخش تاثیرگذار در رشد اقتصادی کشور محسوب می شوند و باید مجلس آینده نسبت به مسایل و مشکلات این بخش تاثیرگذار جامعه دغدغه داشته باشد .

محسن رنانی، استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این جلسه با تشریح جایگاه انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در معادلات اقتصادی کشور گفت: چنانچه انتخابات مجلس دهم با حضور پر شور گروههای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برگزار شود، فعالان اقتصادی افق روشنی را در اقتصاد ایران پیش بینی می کنند. وی تصریح کرد: فضای عمومی کشور نیاز به عزم حاکمیت جهت پرشور ساختن انتخابات مجلس دارد تا شور و هیجان جامعه به امید آینده متصل شود. رنانی خواستار مشارکت همه گروه های اجتماعی در انتخابات مجلس دهم شد و گفت: بخش خصوصی اقتصاد باید در مجلس حضور فعال داشته باشد تا بتواند نظرات و دیدگاه های خود را در صحن مجلس مطرح کند . وی خواستار فعال شدن بخش خصوصی در ارایه نظرات و دیدگاه های کارشناسی به حاکمیت شد و گفت: ارایه بسته پیشنهادی و انتقاد کارشناسی از سیاست های اقتصادی دولت به پویایی اقتصاد کشور کمک می کند.