موسسه‌ای برای اهداف خداپسندانه
مصلح احمدی Mosleh.2007@yahoo.com موسسه خیریه «هیوای ژیان» از سال 1387 از سازمان بهزیستی استان کردستان موفق به اخذ مجوز شد و در حال حاضر بیش از 250 یتیم، 76 خانواده یتیم و بی‌بضاعت با سرپرستی مادر از حمایت‌های نقدی و غیر نقدی موسسه برخوردارند.
موسسه خیریه هیوای ژیان همچون دیگر موسسات، اهداف اجتماعی داشته و به هیچ دسته، گروه و حزبی وابستگی ندارد و صرفا اهداف خیرخواهانه و خداپسندانه را پیگیری می‌کند. روند روبه رشد خدمات و فعالیت‌های موسسه طی مدت زمان کوتاهی از زمان تاسیس، نشان از پشتیبانی بیش از صدها خیر متعهد
(پزشکان، مهندسان، استادان، معلمان، بازاریان، کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان و...) است که ماهانه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا می‌کنند. در حال حاضربیش از ۵۰ پرسنل افتخاری در واحدهای مددکاری، مشارکت مردمی، آموزشی، پزشکی، کارآفرینی، پشتیبانی، بهبود کیفیت، فناوری اطلاعات، تبلیغات و مدیریت منابع انسانی فعالیت دارند تا مشکلات مددجویان را در تمامی زمینه‌ها، تحت پوشش قرار دهند. در سال ۱۳۸۹ نیز این موسسه در پی یکسال تلاش اعضای خود توانست برای اولین بار از بین موسسات خیریه غرب کشور موفق به دریافت گواهینامه
۹۰۰۱ :۲۰۰۸ iso مدیریت کیفیت گستره از موسسه بین‌المللی IECشد. و فعالیت‌ها و خدماتی که موسسه به مددجویان تحت پوشش خود ارائه می‌کند عبارتند از:
۱- حمایت مستمری از خانواده‌های نیازمند به ویژه ایتام
۲- حمایت مددکاری و مشاوره اجتماعی برای خانواده‌های ایتام
۳- ارائه کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و دانش‌آموزان نیازمند و ارائه مشاوره تحصیلی جهت تقویت بنیه علمی آنها۴- ارائه کمک هزینه درمان و دارو به بیماران نیازمند تحت پوشش۵- تلاش در جهت کاریابی و اشتغالزایی خانواده‌های تحت پوشش۶- دریافت مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و توزیع و ارائه آن به خانواده‌های ایتام و نیازمند ۷- حمایت‌های موردی از نیازمندان در زمینه‌های مختلف.
روش‌های جذب مشارکت مردمی: خیرین به شیوه‌های مختلفی از قبیل پرداخت حضوری در دفتر موسسه، پرداخت اینترنتی، پرداخت به افراد معتمد موسسه یا کسر حقوق از فیش بانکی یا ازطریق پرداخت مشارکت از طریق صندوق صدقات می‌توانند با موسسه همکاری کنند.