اکثر وب‌سایت‌های شناخته شده، هزینه‌های منابع خود را با به نمایش گذاشتن تبلیغات تامین می‌کنند. یکی از این نوع تبلیغات که در چند سال اخیر گسترش قابل توجهی یافته تبلیغات پاپ‌آپ است.
این نوع تبلیغات حتی باعث کند شدن شدید سرعت مرورگر کاربران و عدم دسترسی سریع‌ آنها به سایتی که می‌خواهند نیز می‌شود. البته سرعت بارگذاری سایت به دوعامل یعنی سرعت اینترنت و تا حدی هم به سنگینی سایت در حال مشاهده مربوط است. با این حال این تبلیغات روی مرورگرها به شدت می‌توانند در کنار این دوعامل سرعت دسترسی به یک سایت را کند کنند و همچنین صبر کاربران را نیز لبریز نمایند. اگر دوست دارید برای همیشه از شر این پاپ‌آپ‌ها خلاص شوید می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

غیر‌فعال کردن تبلیغات پاپ‌آپ
روی مرورگر اینترنت اکسپلورر
شرایط در مرورگر اینترنت اکسپلورر به دلیل کمتر توسعه یافتن آن کمی متفاوت است. بر این اساس برای غیرفعال کردن تبلیغات پاپ‌آپ روی مرورگر اینترنت اکسپلورر روی سربرگ «Tools» که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کرده و سپس گزینه «internet options» را انتخاب کنید
در منوی باز شده به «Privacy» بروید. در این قسمت با غیرفعال کردن گزینه «Turn on pop-up Blocker»، از باز شدن تبلیغات پاپ‌آپ در این مرورگر جلوگیری کنید

در اینترنت اکسپلورر امکان تنظیم درجه غیرفعال کردن تبلیغات پاپ‌آپ وجود دارد، برای این کار روی گزینه «Settings» که در جلو قسمت «pop-up Blocker» قرار دارد کلیک کرده و سپس در صفحه باز شده نام وب‌سایت موردنظر را تایپ کنید
برای اینکه بتوانید تنظیمات «Pop ups» را ببینید، به پایین صفحه اسکرول کنید. در این قسمت تنها کافی است گزینه فعال یا غیرفعال کردن پاپ‌آپ را انتخاب کنید.
البته این قابلیت هم تعبیه شده که با انتخاب گزینه «Manage exceptions…» بتوانید مرورگر خود را برای باز کردن تبلیغات پاپ‌آپ روی وب‌سایت‌های مختلف شخصی‌سازی کنید.


غیر‌فعال کردن تبلیغات پاپ‌آپ
با بهره‌گیری از افزونه
اگر از طریق روش‌های فوق نتوانستید به هدف خود دست یابید، یکی از آسان‌ترین راه‌ها استفاده از افزونه رایگان و متن‌باز «AdBlock Plus» است.این افزونه تقریبا برای تمامی مرورگرهای محبوب توسعه یافته و کار با آن بسیار راحت است.
این افزونه تمامی تبلیغات نمایش داده شده در وب‌سایت‌ها اعم از پاپ‌آپ یا در قالب فرمت‌های swf و gif را شناسایی و غیرفعال می‌کند و شما در نتیجه شاهد وب‌سایتی بدون تبلیغات بعضا آزار دهنده خواهید بود.برای نصب این افزونه تنها کافی است به وب‌سایت adblockplus.org مراجعه کنید سپس روی دکمه «Install» در پایین صفحه کلیک کنید تا به فروشگاه نرم‌افزاری مرورگر خود منتقل شوید.


غیر‌فعال کردن تبلیغات پاپ‌آپ
روی مرورگر فایرفاکس
در ابتدا روی آیکون منوی اصلی که در قسمت بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کرده سپس گزینه تنظیمات «options» را انتخاب کنید.
پس از باز شدن تنظیمات اصلی مرورگر به «Content» رفته و سپس با پر کردن تیک گزینه «Block pop-up windows» به سادگی هرچه تمام‌تر تبلیغات پاپ‌آپ را روی مرورگر فایرفاکس خود غیرفعال کنید.
در این مرورگر نیز می‌توانید با انتخاب گزینه «Manage exceptions…» امکان باز شدن پاپ‌آپ را در وب‌سایت‌های دلخواه
فراهم آورید.


غیر‌فعال کردن تبلیغات پاپ‌آپ
روی مرورگر سافاری
در ابتدا روی آیکون چرخ دنده که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کرده، سپس گزینه تنظیمات «Preferences…» را انتخاب کنید
در صفحه باز شده «Security» را انتخاب و در آن تیک مرتبط با گزینه «Block pop-up windows» را پر کنید.
البته میانبرهایی هم برای انجام این کار در مرورگر سافاری وجود دارد. اول اینکه پس از کلیک روی آیکون چرخ دنده، مستقیما گزینه «Block pop-up windows» را انتخاب کنید یا اینکه از کلیدهای ترکیبی میانبر Ctrl+Shift+K استفاده کنید.


غیر‌فعال کردن تبلیغات پاپ‌آپ
روی مرورگر گوگل کروم
در ابتدا روی آیکون منوی اصلی که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کرده و سپس گزینه تنظیمات «Settings» را انتخاب کنیدبه پایین صفحه مراجعه کرده تا گزینه «Show advanced settings…» را یافته و
آن را باز کنید. حال بعد از رفتن به سربرگ «Privacy»، گزینه «Content settings» را انتخاب کنید.
برای اینکه بتوانید تنظیمات «Pop ups» را ببینید، به پایین صفحه اسکرول کنید. در این قسمت تنها کافی است گزینه فعال یا غیرفعال کردن پاپ‌آپ را انتخاب کنید. البته این قابلیت هم تعبیه شده که با انتخاب گزینه «Manage exceptions…» بتوانید مرورگر خود را برای باز کردن تبلیغات پاپ‌آپ روی وب‌سایت‌های مختلف شخصی‌سازی کنید.

غیر‌فعال کردن تبلیغات پاپ‌آپ
روی مرورگر اپرا
روی دکمه «Opera» در قسمت بالای صفحه سمت چپ صفحه کلیک کرده سپس در منوی باز شده به قسمت تنظیمات اصلی مرورگر با کلیک روی گزینه «Settings» بروید
در صفحه جدید باز شده از منوی سمت چپ به سربرگ «Websites» رفته و در میانه صفحه قسمت «Pop-ups» را بیابیددر این مرحله برای رهایی از شر باز شدن تبلیغات پاپ‌آپ تنها کافی است تیک گزینه «block Pop-ups» را پُر کنید.همچون دیگر مرورگرهای توسعه یافته براساس موتور وب‌کیت، در اپرا نیز می‌توانید با مراجعه به قسمت «Manage exceptions…» وب‌سایت‌های مورد نظر خود را از این قاعده مستثنی کنید.