آبیاری ۲۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی در مشهد با پساب آلوده
ایرنا- دبیر کارگروه نجات کشف‌رود مشهد گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ هکتار از زمین‎های کشاورزی واقع در حاشیه رودخانه کشف‌رود مشهد با فاضلاب آلوده و صنعتی آبیاری می‎شود.
حسین علی میرزایی با بیان اینکه در این زمین‏ها محصولات مختلفی همچون گوجه، خیار، فلفل، بلال، شلغم، توتون تنباکو، زعفران و اسفناج کشت می‎شود، اظهار کرد: مصرف گوشت دام‎هایی که در این منطقه تغذیه می‏شوند برای انسان خطرناک و مضر است.
وی با اشاره به طرح ساماندهی کشف‎رود و طرح بازگشایی حریم این رودخانه افزود: این طرح شامل بازگشایی حریم رودخانه، پایش و نظارت، جاده‎سازی، ایجاد فضای سبز و اجرای پروژه شبکه فاضلاب در مناطق مربوطه است که دو سال به طول می‎انجامد.

میرزایی با بیان اینکه در قالب این طرح تا دو ماه آینده حریم کشف‎رود بازگشایی می‎شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۴ کیلومتر از ۴۲ کیلومتر مسیر این رودخانه آزاد سازی شده است.

افزایش قیمت مسکن در پایان سال
ایسنا- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک خراسان رضوی از افزایش قیمت مسکن در پایان سال خبر داد.
صادق عابدزاده با بیان اینکه نباید مسکن را به صورت تک بعدی نگاه کرد، عنوان کرد: افزایش حجم معاملات مسکن در پایان سال، افزایش قیمت مسکن را به همراه دارد.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یکی از اصلی‌ترین آیتم‌ها در بازار مسکن را تناسب عرضه و تقاضا دانست و افزود: اگر عرضه مناسبی در بازار مسکن نباشد و همزمان با افزایش تقاضا روبه‌رو باشیم، مطمئنا قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به رکود فعلی بازار مسکن، اظهار کرد: متاسفانه درحالی وارد سال سوم رکود در بازار مسکن شده‌ایم که این رکود تاثیر زیادی بر بازارها و مشاغل دیگر می‌گذارد.
عابدزاده با بیان اینکه عرضه یک ساختمان حدود دو سال طول می‌کشد، عنوان کرد: همزمان با افزایش قیمت مسکن، گردش کار و خروج بازار از رکود را شاهد هستیم بنابراین نباید افزایش قیمت را یک آیتم منفی در نظر بگیریم.
735 معدن فعال در خراسان رضوی

فارس- معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از وجود 735 معدن فعال در استان خبر داد و گفت: 130 معدن غیرفعال و پنج معدن در حال تجهیز در استان وجود دارد.
مهدی اعتمادی با بیان اینکه ۶۰۰ معدن استان زیر ظرفیت اسمی هستند، خاطرنشان کرد: ۵۶ معدن سنگ آهن در خراسان رضوی وجود دارد؛ همچنین با وجود ۱۰ معدن مس و ذخیره قطعی ۵.۱ میلیون تنی مس، یکی از قطب‌های بزرگ مس در کشور هستیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از وجود سه معدن طلا در استان خبر داد و افزود: شهرستان بردسکن با ظرفیتی که دارد، قطب مس و طلای کشور می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: 1610 پروانه بهره‌برداری صنایع با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه میلیارد و 800 میلیون تومان و اشتغال 43 هزار و 426 نفر در استان صادر شده است.
هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد برگزار می‎شود
ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران از پنجم تا 12 آبان ماه در مشهد برگزار می‎شود.
سید سعید سرابی از ارائه ۷۰۰ میلیارد تومان بن الکترونیک کتاب با تخفیف ۲۰ درصد در هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران خبر داد و اظهار کرد: ۵۰۰ ناشر کشوری و استانی در این نمایشگاه حضور دارند و به ارائه آخرین کتاب‎های منتشره خواهند پرداخت. وی ادامه داد: دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی نیز در این دوره از نمایشگاه برگزار می‎شود.

سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیارد تومانی در بخش‌های مختلف استان
تسنیم- معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف صنعتی، معدن و تجارت خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شده است.
آزاده آژیر با بیان اینکه هم‌اکنون 6800 جواز تأسیس با 40 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی صادر شده‌ است، خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد مجوزهای صادر شده در استان به بهره‌برداری می‌رسند؛ 12 پروژه با عنوان صنایع برتر برای استان تعیین شده که این انتخاب بر اساس شاخص‌ها تعیین شده است. معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی وظیفه بعدی را پایش طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: این اقدام به وسیله شهرستان‌ها به انجام می‌رسد و امید می‌رود برخی از طرح‌های نیمه تمام مانند گندله مبارکه در 6 ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

توقیف ۶۱ تن تخم‌مرغ در حومه مشهد
ایسنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از توقیف ۶۱ تن تخم‌مرغ در انبارهای حومه شهر مشهد خبر داد.

حمیدرضا کریم با بیان اینکه در پی اطلاعات واصله مردمی مبنی بر نگهداری مقادیر قابل توجهی تخم‎مرغ تاریخ مصرف گذشته در انبارها و سردخانه‌های حومه مشهد، تیم ویژه بررسی موضوع مأموریت یافت صحت و سقم گزارشات را بررسی کند، افزود: این محموله‌ها به دستور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی تا حصول نتیجه در محل توقیف شد.