دنیای اقتصاد- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از اهداء تعدادی از اشیاء تاریخی توسط دو تن از شهروندان دوستدار میراث فرهنگی از شهرهای مشهد و نیشابور به این اداره کل خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سرهنگ سید مهدی حسینی با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که یگان حفاظت این اداره کل رویکرد فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار خود قرار داده است با اطلاع از وجود تعدادی شیء تاریخی در منزل یکی از شهروندان مشهدی برای مذاکره با وی ورود پیدا کردیم که بعد از صحبت با وی، شش قطعه سفال منقش به نگارگری با قدمت تاریخی را به صورت داوطلبانه به اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اهداء کرد. وی افزود:

در همین حال ماموران یگان حفاظت از وجود اشیاء تاریخی سفالی نزد یکی از شهروندان نیشابوری مطلع شدند که با صحبت و مذاکره با این فرد نیز، ۹ قطعه کاسه سفالی تاریخی توسط وی به میراث فرهنگی اهداء شد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه، اقدام این دو شهروند در مشهد و نیشابور قابل‌تحسین است، گفت: این افراد به‌عنوان دوستدار میراث فرهنگی اشیاء تاریخی خود را به یگان حفاظت میراث فرهنگی این اداره کل اهداء کردند که به طور حتم از سوی میراث فرهنگی مورد تشویق و حمایت‌های معنوی قرار خواهند گرفت. فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: قدمت تاریخی این اشیاء به دوران اسلامی می‌رسد.