مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به فراهم شدن شرایط اشتغال جوانان از طریق تعاون افزود:

در حال حاضر که بزرگترین مشکل جامعه کنونی ما اشتغال جوانان است، بایستی دست در دست هم تعاون و تعاونگری را به نسل جوان منتقل کنیم و اصول آن را آموزش دهیم، از ارجحیت و دستاوردهای آن بگوییم و جوانان را برای ورود به این عرصه آماده کنیم. اسماعیل غنیان به انعقاد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پایان نامه‌های با موضوع تعاون و راهکارهای رفع موانع و مشکلات فعالیت این بخش، حمایت می‌کند.

وی نوآوری، کیفیت، سنجش اقتصاد مقاومتی، فناور بودن و استفاده از دانش، خطرپذیری، آینده نگری، میزان اشتغال در طرح کارآفرینی و منطقه جغرافیایی را از شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری و حمایت از تعاونی‌های زیرپوشش نیز شاخص انتخاب از میان اتحادیه‌ها بوده است.

غنیان با اشاره به بهره برداری از 36 تعاونی از سال 93 تاکنون با اشتغازایی 293 نفر در استان سمنان، ادامه داد: امسال نیز بهره برداری از هفت تعاونی با 51 میلیارد ریال سرمایه گذاری، برای 81 نفر ایجاد شغل کرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به پرداخت ۳۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۹۳ به تعاونیهای این استان، خاطرنشان کرد: امسال نیز ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به این بخش پرداخت شده است.