ردیابی و فرمت تلفن‌هوشمند
در مقابل سرویس find my iphone، برای سیستم عامل Ios‌، سرویس Android device manager برای کاربران سیستم عامل آندروید وجود دارد که در صورت گم شدن تلفن هوشمندتان، اجازه کنترل و ردیابی آن را به شما می‌دهد. این امکان را می‌توانید با رفتن به منوی تنظیمات گوگل و انتخاب Android Device Manager option فعال کنید. سپس گزینه‌های مکان‌یابی، قفل کردن و ریست کردن گجت‌تان را انتخاب کنید.
برای تعیین مکان گوشی گم شده‌تان، ابتدا باید به اکانتی که در سایت گوگل دارید وارد شوید. گوگل در ابتدا دارای نرم‌افزار کنترل از راه دور تلفن‌هوشمند نبود، اما این شرکت در دسامبر امسال، یک اپلیکیشن در Google play هم برای وب‌سایت و هم برای تلفن‌های هوشمند ارایه کرد. در نتیجه با این کار شما قادر خواهید بود که لیست گجت‌هایی که به اکانت شما وصل شده باشند را مشاهده کنید. با کلیک کردن روی هر دستگاه، گوگل مکان آن را در Google map نشان خواهد داد. البته فراموش نکنید که باید گوشی مورد نظرتان برای استفاده از این امکانات به اینترنت وصل باشد.
گزینه‌های بعدی شامل قابلیت قفل کردن تلفن هوشمندتان با Lock code جدید، به صدا در آمدن گجت‌تان به مدت پنج دقیقه با بالاترین صدا و فرمت کردن اطلاعات به صورت کامل است. اگرچه Android device manager به صورت رسمی از lost mode بهره نمی‌برد، اما شما می‌توانید بعضی اقدامات پیشگیرانه‌ البته به جز ارسال پیام به صفحه نمایش تلفن هوشمندتان که در سیستم عامل iOS انجام می‌دادید، در اینجا نیز انجام دهید. تمامی نسخه‌های مختلف آندروید از Activation Lock بهره نمی‌برند، اما امکاناتی از این قبیل در اپلیکیشن‌های دیگر موجود است.
لازم به یادآوری است که همانند سیستم‌عامل iOS، شما هنگام خاموش یا آفلاین بودن تلفن‌هوشمندتان قادر به ردیابی آن نخواهید بود. همچنین پس از پاک کردن تلفن هوشمندتان، شما قادر به ردیابی آن نخواهید بود، اما اگر دزد، سیم‌کارت را از آن خارج کند می‌توانید آن را ردیابی کنید. همچنین از یاد نبرید که شما نمی‌توانید از راه دور کارت حافظه (Micro SD) را پاک کنید، بلکه تنها قادر خواهید بود اطلاعات حافظه تلفن هوشمندتان را فرمت کنید. پس مراقب اطلاعاتی که در کارت حافظه گوشی ذخیره می‌کنید، باشید.