راه اندازی خط بافندگی و دوخت با برند جدید
شرکت میخک‌نسج تهران، ارائه دهنده خدمات نساجی در منطقه صنعتی اسماعیل‌آباد شهرقدس مورد بازدید مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ، آذری فر فرماندار و آجرلو شهردار شهر قدس و هیات هیات همراه قرار گرفت.
حاج صفر علی زینعلی، بنیانگذار شرکت میخک‌نسج تهران و از کارآفرینان و خیرین بزرگ استان تهران در ابتدای این دیدار به تشریح پیشینه و عملکرد این شرکت پرداخت و از عزم این واحد برای توسعه فعالیت‌هایش خبر داد.
زینعلی که از بازار وارد حوزه تولید شده فعالیت‌های تولیدی خود را از حدود سی ‌سال قبل آغاز کرد. او که از پیشکسوتان صنعت نساجی استان تهران است میخک‌نسج تهران را با هدف ارائه خدمات رنگرزی، چاپ و تکمیل پارچه در شهر قدس ( قلعه حسن خان سابق ) بنیان نهاد.
این شرکت که در حال حاضر با ۷۰ فرصت شغلی مستقیم و ۸۰ نیرو که در بازار به همکاری با آن مشغول هستند برای ۱۵۰ نفر کارآفرینی داشته در حال اجرای طرح توسعه خود است که پس از اتمام پروژه در ۳ سال آینده تصمیم دارد تعداد نیروهایش را به دو برابر افزایش داده و اهداف صادراتی را نیز دنبال کند.
در چارچوب اجرای این طرح برای افزودن بخش‌های بافندگی و دوخت به خطوط فعلی، زمین مجاور تاسیسات شرکت به مساحت دو هزار مترمربع خریداری شده و تاسیساتی در دو طبقه در آن ایجاد شده است.
زینعلی با اشاره به انجام عملیات رنگرزی و تکمیل پارچه‌های مصرفی برخی از برندهای معتبر صنعت پوشاک دوخته کشور از تصمیم این واحد برای ثبت برندی جدید و انجام همه امور مربوط به آن در این واحد خبر می‌دهد.
در قالب طرح جدید قرار است روزانه حدود ۳۰۰ عدد انواع لباس دوخته از جمله مانتو تولید و تحت برندی واحد روانه بازار شود.
زینعلی با اشاره به این که یکی از اهداف اجرای طرح توسعه، تولید محصولاتی با قابلیت‌های صادراتی است، از موفقیت این شرکت در تولید پارچه‌های ساتن جدید خبر می‌دهد که بخشی از نیاز کشور به این محصول را تامین خواهد کرد.
میخک‌نسج برای تحقق این هدف هر آنچه لازم بوده انجام داده و به عنوان نمونه برای برآوردن نظر سازمان حفاظت محیط زیست و انجام تعهدات زیست‌محیطی خود اقدام به ایجاد یک واحد لجن‌گیر در کنار تصفیه‌خانه بیولوژیک و شیمیایی کارخانه کرده است که در چاههای جنوبی دفن می شود.
زینعلی با تاکید بر این که هم‌وغم همیشگی او در این شرکت خانوادگی که پسرانش او را در مدیریت های مختلف کارخانه یاری می دهند، تولید بوده است از نیاز این واحد به منابع مالی برای اجرای طرح توسعه می‌گوید و خواستار برخورداری از تسهیلات بانکی به میزان ۴ میلیارد تومان از محل منابع ریالی صندوق توسعه ملی است.
به گفته سعید زینعلی مدیرکارخانه، شرکت میخک نسج تهران که گردش مالی آن سالانه حدود ۳۵ الی ۴۰ میلیارد تومان است انتظار دارد که با دریافت تسهیلات اعلام شده پروژه تولید پارچه به پوشاک را عملیاتی کند.
مهندس صادقی و هیات‌همراه در این دیدار با ظرفیت‌های شرکت میخک‌نسج تهران آشنا شدند و دستورات لازم برای بررسی مطالبات این واحد با نظر مساعد صادر شد.