ایسنا- اعضای شورای شهری که رأی خود را از طرح تحقیق و تفحص از حوزه شهردار مشهد پس گرفتند، معتقدند این طرح به صلاح شورای چهارم نبوده و در این یک سال باقی‌مانده، شورا و شهرداری باید بدون حاشیه به پیش روند. پس از اینکه مشخص شد علی‌‎اصغر لطفی، براتعلی خاکپور و غلامرضا بصیری‌پور اعضایی بودند که امضای خود را از طرح تحقیق و تفحص از حوزه شهردار مشهد پس گرفتند، در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی در خصوص چرایی این اقدام مبنی بر اینکه این پس گرفتن بر اساس توصیه‌هایی از جانب بزرگان بوده است، منتشر شد.

جواد ستاری، عضو شورای شهر مشهد که یکی از امضاکنندگان طرح تحقیق و تفحص از حوزه شهردار است، در این خصوص اظهار کرد: علت اینکه چرا برخی امضاهای خود را پس گرفتند، مهم نیست؛ اینکه شورایی‌ها بتوانند در برابر مردم و کسانیکه انتخاب‌شان کرده‌اند، سربلند باشند مهم است، به‌طوریکه مشخص باشد آنان از تمام توان خویش در خدمت‌رسانی استفاده کرده‌اند. وی افزود: از میان رفتن طرح تحقیق و تفحص از حوزه شهردار، به صلاح شورا و شهرداری نبود زیرا شائبه‌ها و بحث‌هایی درخصوص حوزه شهردار مشهد مطرح شده بود که باید به آنان پاسخ داده می‌شد. این عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: اگر این طرح امضا می‌شد و تحقیق و تفحص انجام می‌شد تمام شائبه‌ها از میان می‌رفت؛ اگر شهرداری خطایی کرده بود به آن رسیدگی می‌شد و اگر دچار خطا نشده بود، با اجرای این طرح، شائبه‌ها نیز تمام می‌شد.

طرح، اختلافات را در شورا و شهرداری افزایش می‎داد

دیگر عضو شورای شهر مشهد که امضای خود را از طرح تحقیق و تفحص پس گرفته است گفت: با توجه به اینکه این طرح به نتیجه نمی‌رسید و تنها موجب ایجاد تشنج می‌شد، امضای خود را پس گرفتم. علی‌اصغر لطفی افزود: این طرح برای تصویب شدن به ۱۳ رأی احتیاج داشت و با اینکه دو نفر از اعضای امضاکننده این طرح در آن جلسه غایب بودند، تنها ۹ نفر به آن رأی دادند و کلا با حضور آن دو نفر هم این طرح رأی نمی‌آورد. وی خاطرنشان کرد: همچنین این طرح اختلافات را در شورا و شهرداری افزایش می‌داد و قرار است تا به شکل دیگری به امور شهرداری و شائبه‌هایی که وجود دارد، رسیدگی شود. یکی دیگر از اعضای شورای شهر مشهد نیز که امضای خود را از طرح تحقیق و تفحص از حوزه شهردار پس گرفت، اظهار کرد: باتوجه به اینکه آخرین سال فعالیت شورای شهر مشهد است و انتخابات را پیش رو داریم، فرصت زیادی برای خدمت‌گزاری وجود ندارد به همین دلیل ترجیح دادیم تا شورا به جای پیگیری مسائل حاشیه‌ای به مسائل کلان شهری رسیدگی کند. براتعلی خاکپور در پاسخ به اینکه مشکلات کلان شهری از همین مشکلات درونی نشأت می‌گیرد یا خیر، اظهار کرد: خیر، نباید شورا در این فرصت کم، حواشی را مطرح کند و به اختلافات دامن بزند. وی اعمال نظر و توصیه بزرگان در پس گرفتن امضای خود را تکذیب کرد و گفت: این طرح برای رأی آوردن به حد نصاب نرسیده بود.