سفیر هند خواستار توسعه روابط اقتصادی با آستان قدس رضوی شد
ایرنا: سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه روابط اقتصادی کشور متبوعش با آستان قدس رضوی شد. شری دی.پی سریواستاوا رو در دیدار با مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی در مشهد گفت: کشور هند تمایل به افزایش همکاری‌های اقتصادی با مجموعه آستان قدس رضوی دارد و برای گسترش این روابط در آینده نزدیک تلاش می‌کند. وی گفت: امسال توفیق یافتم با یکی از مسئولان آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو داشته باشم و این دیدار امید کشورم را به توسعه روابط با ایران و خراسان رضوی که مملو از ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی است، افزایش داد.
سفیر هند در ایران افزود: آستان قدس رضوی یک مجموعه بزرگ و کامل از جنبه های مختلف است که به ویژه در حوزه اقتصادی می‌تواند مراودات قابل‌توجهی با تجار هندی داشته باشد. وی همچنین گفت: ایران و هند اشتراکات فرهنگی و تاریخی بسیاری دارند که می‌تواند فرصت مغتنمی را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری مهیا ‌سازد.
سریواستاوا ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری و زیارتی در ایران بسیار است و هرساله گردشگران بسیاری از هند برای زیارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع) به کشور شما سفر می‌کنند که این امر بستر گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری بین خراسان رضوی و هند را فراهم می‌نماید.
مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی نیز در این دیدار ظرفیت‌های فوق‌العاده خراسان رضوی را مورد اشاره قرار داد و بر سرمایه‌گذاری تجار هندی در این استان تاکید کرد.
مهدی عزیزیان گفت: خراسان رضوی کریدور ارتباطی کشورهای آسیایی با اروپا و راه دسترسی به آب‌های آزاد است که در این میان منطقه ویژه اقتصادی سرخس در شمال غرب این استان به تنهایی یک زیرساخت فوق‌العاده برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و توسعه ارتباطات با کشورهای آسیای میانه به شمار می‌رود. وی افزود: مطالعات کاملی در سازمان اقتصادی رضوی برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای میانه در زمینه توسعه صنایع پتروشیمی و فولاد در خراسان رضوی انجام گرفته تا در این زمینه از تجربیات سایر کشورها استفاده شود.