جشنواره فرهنگ ملل  در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود

دنیای اقتصاد، ورشان بزازان- جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان بین‎المللی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور ۱۴۰۰ دانشجوی خارجی از ۲۱ کشور در تاریخ ۲۰ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. دبیر جشنواره و رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست خبری این جشنواره که روز یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، گفت: این دومین جشنواره فرهنگ ملل است که در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

علی غنایی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه بندی بین‌المللی وزارت علوم سال گذشته در کشور رتبه اول را کسب کرده است، ترجیح دادیم امسال جشنواره را به نسبت سال‎های قبل باشکوه‌تر برگزار کنیم. وی در توضیح برنامه‎های این جشنواره ادامه داد: روز اول این جشنواره مربوط به برنامه معرفی رسم و رسوم و آداب و فرهنگ کشورهاست و روز دوم آن، جشنواره غذا برگزار خواهد شد و در ساعت ۱۷:۳۰ همان روز مراسم اختتامیه در محل دانشکده علوم این دانشگاه برگزار می‌شود. دبیر جشنواره و رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه بیشترین تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه به ترتیب در دانشکده‌های مهندسی، علوم اداری و اقتصاد و ادبیات مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیشتر دانشجویان خارجی ما از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و یمن هستند و همچنین دانشجویانی از کشورهای ترکیه، فرانسه، چین، کره، هلند و آلمان در رشته‎های ادبیات و تاریخ در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

هدف از جذب دانشجوی خارجی، بالا رفتن رتبه دانشگاه است

غنایی درخصوص بخش‎های مختلف این جشنواره خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در حوزه هنرهای تجسمی، تهیه عکس، متن ادبی، پژوهش‎های برتر و غرفه‎آرایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. همچنین در مراسم اختتامیه از نفرات برتر جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل که بهمن تا اسفند سال گذشته برگزار شد، تقدیر به عمل خواهد آمد.دبیر جشنواره و رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد انگیزه اصلی از برگزاری این جشنواره را ایجاد تعامل بیشتر دانشجویان خارجی با دانشگاه و دانشجویان ایرانی دانست و با اشاره به خدمت ۶۰ ساله دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: این دانشگاه هیچ گونه نیاز مالی مبنی بر جذب دانشجوی خارجی نداشته و هدف اصلی ما از جذب دانشجویان خارجی ایجاد تحول و رشد در فعالیت‌های فرهنگی ماست چراکه این تعاملات باعث بالا رفتن رتبه دانشگاه فردوسی مشهد در سطح جهانی خواهد شد که تنها این امر برای ما ارزشمند است.