نشست خبری دبیرکل و اعضای هیأت مدیره کانون شرکتهای لیزینگ ایران و بیان نظرات آنها در باب صنعت لیزینگ و مزیت‌های این صنعت در اقتصاد کشور و در صدر آن، اعلام آمادگی کانون شرکتهای لیزینگ ایران جهت ارائه خدمات مالی به طرف تقاضا در بازار مسکن واکنش گسترده مسئولان بلندپایه اقتصادی کشور را به همراه داشت. وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با صدای جمهوری اسلامی ایران، با استقبال از طرح پیشنهادی کانون شرکتهای لیزینگ ایران برای تأمین مالی خریداران مسکن، ورود صنعت لیزینگ به باب مسکن را اثرگذار خواند و گفت در شرایطی که سقف کنونی وام خرید قدرت لازم را برای پوشش قیمت مسکن ندارد، طرح لیزینگ مسکن میتواند ابزار کمکی قابل‌قبولی برای تجهیز مالی متقاضیان مصرفی در بازار ملک به حساب بیاید.
همچنین حسین عبده‌تبریزی، مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی از ارسال نامه ای خطاب به بانک مرکزی مبنی بر درخواست بررسی دقیق طرح لیزینگ مسکن در این نهاد خبر داد و گفت: در این خصوص از شرکتهای لیزینگ معتبر و باسابقه قابل‌قبول در لیزینگ کالاهای بادوام استقبال می‌کنیم. عبده تبریزی با تأیید تأثیر مثبت طرح لیزینگ مسکن تأکید کرد: سوابق خوبی از برخی شرکتهای لیزینگ در کشور وجود دارد و ورود آنها به بخش مسکن تأثیرات مثبتی را در پی خواهد داشت. وی افزود: اگر شرکتهای لیزینگ تمایل به تأمین مالی خریداران مسکن داشته باشند، این موضوع از نظر ما نه تنها محل اشکال نیست بلکه با آن موافقت میکنیم و برای تصویب مجوزهای مربوطه در بانک مرکزی، پیگیری نیز خواهیم کرد. علی چگینی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز درباره جزئیات نظام کارکرد لیزینگ مسکن اعلام کرد: در دنیا و به خصوص در کشورهایی مثل ترکیه و آمریکا، نهادهایی وجود دارند که در دو زمینه «ساخت و ساز» و «مالی اعتباری» همزمان فعالیت میکنند. وی افزود: این شرکتها در عرضه آپارتمان هایی که خودشان احداث میکنند، اعتبار درازمدت برای خریدار درنظر میگیرند و ما‌به‌التفاوت اعتبار تبیین شده از طرف شرکت لیزینگ و قیمت مسکن را باید خریدار به صورت پول نقد پرداخت کند. همچنین حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی با دفاع دوباره از طرح لیزینگ مسکن، وجود یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد مسکونی خالی در کشور را نشانه عدم توان خریداران برشمرد و گفت: باید با ابزارهای مالی مانند لیزینگ مسکن، راه را برای فعالیت سرمایه گذاران با ایجاد اطمینان و تضمین بانک مرکزی نسبت به تهیه و عرضه مسکن هموار کرد. بازتاب این نشست خبری تا جایی ادامه یافت که دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته که در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار گردید، از تصویب آئین‌نامه لیزینگ محصولات دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: ادبیات جدیدی در دولت تدبیر و امید وارد شده است و ما‌ امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم جهت گیری‌های سیاسی و اقتصادی کشور را به سمت علم و فناوری سوق دهیم.
آنچه مسلم است دغدغه ها و تلاش های مستمر مدیران و دست اندرکاران فعال در عرصه صنعت لیزینگ، مورد توجه دولتمردان قرار گرفته است و امیدواریم دولت یازدهم راه را برای شکوفایی این صنعت پویا در اقتصاد کشورمان که در نهایت توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت هموار نماید.