راهکارهای به روز شدن طراحی سازه‌های فولادی
پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد، گردهمایی سالانه ای در زمینه مسائل علمی و روز سازه های فولادی در بخش های طراحی،‌ نظارت،‌بازرسی و ساخت است که طی آن مقالات علمی درخصوص موضوعات مختلف ارائه شده و کارگاههای آموزشی برگزار می شود. این مطلب را دکترعلیرضارضاییان، عضو هیات موسس انجمن سازه های فولادی ایران و دبیر اجرایی پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد در گفت وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد اعلام کرد.
وی افزود: در کنار این برنامه ها معرفی طرح برتر فولادی کشور، چهره برتر فولادی کشور و مسابقه عکس برتر سازه های فولادی انجام می شود.
رضاییان به اقدامات جدیدی که در انجمن سازه های فولادی ایران انجام شده است، اشاره و اظهار کرد: انجمن سازه های فولادی، مرجع علمی سازه های فولادی کشور است. در ایران آیین نامه ها توسط وزارت راه و شهرسازی ونهادهای دولتی تدوین می شود، در حالی که متولی این قبیل کارها انجمن های علمی و تخصصی هستند. اخیرا در انجمن کار مشترکی را با سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برای تدوین یک استاندارد تکمیلی در حوزه سازه های فولادی آغاز کرده ایم.
دبیر اجرایی پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد در مورد تفاوت های همایش امسال با سالهای گذشته گفت: در همایش امسال، راهکارهای به روز شدن طراحی سازه های فولادی بررسی می شود. از نکات جالب همایش امسال برگزاری پانل نقد مبحث دهم مقررات ملی ساختمان است که به صورت پرسش و پاسخ ارائه می شود.
به گفته وی، ما در زمینه استفاده از فناوری های نوین و اتوماسیون نسبت به کشورهای پیشرفته عقب هستیم، با این حال در پنج سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.
پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد ۶ و۷ اسفندماه جاری در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.