توسعه مشهد نیازمند جذب سرمایه‌گذار است
عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اصولا سرمایه‌گذاری در مشهد با پتانسیل بالای توریسم زیارت کشش و جذابیت بالایی دارد،گفت: مشهد یک شهر فراملی است و سالانه میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به این شهر وارد می‌شوند که خدمات‌دهی مطلوب به آنان به امکانات فراوانی نیاز دارند.
به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، محمدحسین روشنک با بیان اینکه توسعه مشهد نیازمند جذب سرمایه‌گذار است، تصریح کرد: مشهد به‌عنوان جاذبه مهم گردشگری مذهبی در کشور باید برای سرمایه‌گذاری مورد توجه ویژه قرار گیرد. وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با توجه ویژه معاونت اقتصادی شهرداری و سایر مسئولان شهر مشهد به حوزه سرمایه‌گذاری نتایج خوبی حاصل شده است، اما هنوز برخی موارد، مانعی بر سر راه این جریان اقتصادی به شمار می‌آیند. وی ادامه داد: اگر در چند سال گذشته مشکلات عمده سرمایه‌گذاران روش محاسبات، صدور پروانه و عدم تعامل با بخش خصوصی بود، این کار با ایجاد معاونت اقتصادی برطرف شده است، اما هنوز مشکلاتی مانند فرآیند اداری بر سرراه سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید برطرف شود.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: بحث سرمایه‌گذاری در مشهد در حال حاضر به آپارتمان‌سازی مسکونی و تجاری اختصاص یافته حال آنکه این حوزه اشباع شده است و نیاز داریم باب ورود سرمایه به عرصه گردشگری و زیرساخت‌ها که کاربری اصلی شهر مشهد است باز شود.روشنک تاکید کرد: ورود به این عرصه علاوه بر سودآوری درازمدت، نشاط و شادابی را به شهر تزریق کرده و پتانسیل‌ها را بیش از پیش برجسته خواهد کرد. باید تلاش کنیم تا از طریق آگاهی‌بخشی و شناساندن جاذبه‌های فراوان مشهد به افراد در جذب سرمایه‌های سرگردان کمک کنیم تا این گروه‌ها دراقتصادی‌ترین بخش، سرمایه خود را به کار اندازند.