نوازش و در آغوش کشیدن استرس در افراد را کاهش می‌دهد. در جوامعی که فرهنگ نوازش و در آغوش کشیدن در آن کمرنگ است، افراد آن جامعه استرس بیشتری دارند. نوازش و در آغوش کشیدن باعث تبادل انرژی و انتقال حس امنیت میان افراد می‌شود.
فرزندان خود را زیاد نوازش کنید و در آغوش بگیرید. والدینی که فرزندان خود را زیاد نوازش می‌کنند و در آغوش می‌گیرند امنیت، آرامش و صمیمیت را به آنها هدیه می‌دهند. یکی دیگر از تاثیراتی که آغوش پدر و مادر بر فرزند دارد این است که حس محبت، امنیت و صمیمیتی که با در آغوش گرفتن، به فرزند منتقل می‌شود موجب می‌شود که او در دوران نوجوانی و پس از آن کمتر برای یافتن آغوشی امن خانه و خانواده را رها کرده و از آغوش دیگران امنیت را گدایی کند. اگر فرزند شما دچار استرس است او را در آغوش بگیرید و نوازشش کنید. این کار باعث می‌شود که استرس او کاهش یابد.

علاوه بر نوازش کردن و در آغوش گرفتن، گاهی در فاصله مناسبی از او نشسته و به چشمان او نگاه کنید و بدون هیچ مخالفت، ترس یا امر و نهی فقط به صحبت‌های او گوش دهید و اجازه دهید که احساس کند که شما پذیرا و شنوای حرف‌های او هستید و از جانب شما درک می‌شود. بهتر است آگاه باشید که بسیاری از افراد مضطرب، ناراحت، افسرده، ترسو یا پرخاشگر، فرزندهایی هستند که در خانه پدری و مادری نوازش، شنیده و درک نشده‌اند و در آغوش پدر یا مادر امنیت پیدا نکرده‌اند. همسر خود را زیاد نوازش کنید و در آغوش بگیرید. نوازش همسر به او احساس امنیت، عشق و صمیمیت می‌دهد. نوازش و آغوش، این دو نعمت مهم و تاثیرگذار را از هم دریغ نکنیم.