شور و نشاط با پیست تخصصی آفرود
دنیای اقتصاد، زیتون سیدزاده- در حاشیه برگزاری رقابت‌های آفرود قهرمانی کشور جام فجر، افتتاح پیست تخصصی آفرود در مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد، خبری هیجان‌انگیز برای علاقمندان به این رشته بود. پیستی که در این مسابقات به بهره‌برداری رسید تا علاوه بر این که می‌تواند بخش بیشتری از مردم را پذیرا باشد، با توجه به مسائل زیست‌محیطی آسیبی به محیط پیرامون خود نرساند. بنا به گفته‌ رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان در این پیست امکان حضور ماشین‌های پلاک ملی و همچنین موتور سیکلت برای ساماندهی شهری برقرار است تا بدون مشکل فعالیت خود را دنبال کنند. ظرفیت خراسان رضوی در موتورسواری و اتومبیل‌رانی پیش‌زمینه مناسبی برای رشد این ورزش مهیج را فراهم کرده است‌ و با برنامه‌ریزی‌های دقیق می‌توان در استان، میزبان اردوهای ملی و رقابت‌های بین‌المللی نیز بود.
استقبال کم‌نظیر مردم از سری سوم مسابقات آفرود جام فجر در مشهد، نشان از آن دارد که افتتاح این پیست و همچنین نوید بازگشایی پیست اختصاصی موتورهای نمایشی در روزهای آینده، شور و هیجان را به علاقمندان این رشته‌ها خواهد بخشید و باعث جذب جوانان زیادی در مسیر استفاده صحیح از این ورزش‌ها خواهد شد.

آمادگی برای میزبانی مسابقات بین‌المللی
رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در نشستی خبری درباره این رقابت‌ها در مشهد عنوان کرد: بعد از رفع تحریم‌ها کشورهای خارجی این پیشنهاد را به ما داده‌اند که درصورت امکان مسابقات بین‌المللی را در ایران برگزار کنیم که البته فدراسیون آمادگی میزبانی این مسابقات بین‌المللی را دارد.صیدانلو ادامه داد: متاسفانه هیچ باشگاهی در ایران نداریم که بتواند از این ورزشکاران حمایت کند، با توجه به وضعیت صنعت خودروسازی اگر بتوانیم در ایران باشگاه‌داری را راه‌اندازی کنیم قطعا در شرایط خوبی به‌سر خواهیم برد.درجهت راه‌اندازی صنایع خودروسازی، برنامه ویژه‌ای برای مشارکت با کارخانه‌های ایران‌خودرو و سایپا خواهیم داشت و به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. همچنین با تعاملی که با وزارت صنعت، گمرک و وزارت ورزش و جوانان داشتیم در حال رایزنی هستیم که بتوانیم واردات خودرو را در دستور کار قرار دهیم، اعتقاد دارم اگر این شرایط فراهم شود، می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره برگزاری مسابقات فرمول یک در ایران گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده سایر کشورها راغب هستند که در ایران این مسابقات برگزارشود، ولی باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا بتوانیم میزبانی قدرتمندی را داشته باشیم. با این حال حمایت حقوقی را از تمامی علاقه‌مندانی که بخواهند در این مسابقات حضور داشته باشند، خواهیم کرد. از طرفی با توجه به این که مسابقات مختلفی در این حوزه در سطح جهان برگزار می‌شود، باید به گونه‌ای پیش رویم که هم‌سطح کلاس‌های آسیایی راه خود را ادامه دهیم تا بتوانیم درآینده حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشیم.