کلی پیشنهاد برای مطالعه
رضاکاظمی شاعر و داستان‌نویس سال 92 را با ارائه دو مجموعه‌شعر و یک مجموعه‌داستان پشت سر گذاشتم و برای سال 93 با یک مجموعه‌شعرِ تازه در نمایشگاه کتاب حضور خواهم داشت. مجموعه مذکور شامل دو بخشِ شعرهای کوتاهِ کوتاه، و شعرهای بلند است؛ با نام «سردم است؛ کمی آواز عاشقانه بخوان» که توسط نشر تیماژ منتشر خواهد شد. دیگر اینکه به احتمال زیاد در سال پیشِ رو مجموعه‌ای از داستانک‌های خود را برای چاپ به ناشر خواهم سپرد.
مسلما تعطیلات نوروز این اجازه را به اغلب ما خواهد داد که بخشی از آن‌را صرفِ مطالعه کتاب‌های مورد علاقه یا پیشنهاد شده کنیم. شاید پیشنهاد چند عنوان کتاب برای دوستان و علاقه‌مندان خالی از لطف نباشد. در ادبیات داستانی کتاب‌هایی چون «دفتر بزرگ» از آگاتا کریستی، ترجمه اصغر نوری. «اتحادیه ابلهان» نوشته جان کندی تول، ترجمه پیمان خاکسار. «ناتور دشت»، جی دی سالینجر. «حلقه کنفی» و «خنده شغال» نوشته وحید پاک‌طینت. «احتمالا گم شده‌ام» نوشته سارا سالار،.. و در شعر، مجموعه‌هایی چون: «سوت زدن در تاریکی» از شهاب مقربین، «باران بگیرد می‌رویم» از واهه آرمن. «کتابِ نیست» از علیرضا روشن. «روزهای چوبی» ترجمه شعرهای جهان از رسول یونان و شعرها و مجموعه‌هایی از شاعرانی چون ناظم حکمت، شیمبورسکا، نرودا، نزار قبانی، و از فروغ فرخ‌زاد، احمد شاملو، اخوان ثالث، سیمین بهبهانی...، و کوچک‌ترین‌شان: رضا کاظمی!
اما درباره اینکه کجاها باید رفت در این تعطیلات، باید بگویم چون متاسفانه چندان اهل سفر نیستم و اکثر سال‌های عمرم را در تهران گذرانده‌ام، حتی تعطیلات نوروز را؛ بنابراین برای من سفر در خود تهران تعریف می‌شود و احتمالا کم نیستند دوستانی که شبیه به من باشند. در این صورت، شاید پیشنهاد بدی نباشد که بخشی از تعطیلات را برای شناختن بیشتر شهر خودمان صرف کنیم.