استان تهران در سال 92 رکورد دار تولید مواد معدنی در کشور شد. معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت و گویی با اعلام این خبر افزود: سال گذشته بیش از 5/34 میلیون تن ماده معدنی در استان تهران تولید و عرضه شد که در مقایسه با سال 91 بیش از 38 درصد رشد داشتیم.
دکتر مجید پورمقدم همچنین با اشاره به وصول ۵۴ میلیارد ریال حقوق دولتی سال قبل از معادن استان تهران، از رشد ۲۰ درصدی این وصولی ها نسبت به سال ۹۱ خبر داد و افزود: این میزان رشد بی سابقه برای اولین بار در تاریخ استان تهران صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: در سال 92 حدود 90 میلیون تن از ذخایر مواد معدنی استان هم مورد اکتشاف قرار گرفت که رقمی بسیار چشمگیر بود ضمنا بیش از 575 مورد بازدید نظارتی از معادن استان انجام و منجر به صدور 38 پروانه بهره برداری برای معادن با 254 نفر اشتغال پایدار و فصلی شد.
پورمقدم همچنین در این گفت و گو با بیان اینکه ۱۲۰ مجوز برداشت با ۱۵۰۰ نفر اشتغال مقطعی در سال ۱۳۹۲ صادر شده است ، اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال جدید تلاش بیشتر برای افزایش این فعالیتها همسو با اهداف دولت در جهت توسعه معادن و جایگزینی درآمدهای آن به جای درآمدهای نفتی مورد نظر دولت صورت گیرد.