گزینه جوان سری جدید «گزینه جوان» به کارگردانی سیدعلی ضیاء از شبکه سه سیما در حال پخش است.گزینه جوان کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیما است که پخش آن از شنبه 30 شهریور در شبکه سه سیما آغاز شد و مجری این برنامه بهنود صدر و کارگردان هنری آن علی ضیاء است.
این برنامه هر روز به جز جمعه‌ها از حدود ساعت 16 روی آنتن این شبکه قرار می‌گیرد. این برنامه که پیشینه‌ای بالغ بر 7 سال در شبکه سه دارد، بعد از وقفه‌ای یک ساله به درخواست مخاطبان و با هدف مشاوره به داوطلبان کنکور 93 ادامه یافته است. همچنین پرداختن به برگزاری آزمون‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سه سال پایان دبیرستان در راستای بالا بردن قدرت درک آنان، برنامه‌ریزی‌شان برای درس خواندن و ارائه مشاوره‌های روانشناختی از دیگر اهداف و رویکردهای برنامه است.

پس از باران
مجموعه تلویزیونی «پس از باران» به کارگردانی «سعید سلطانی» ازچند روز دیگر روی آنتن شبکه تماشا می‌رود.این سریال برای اولین بار در سال ۷۹ در قالب ۳۷ قسمت از شبکه سه سیما پخش شد و حالا شبکه تماشا تصمیم گرفته این سریال را از روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه هر شب ساعت ۲۳ روانه آنتن کند. این سریال روایتی از روابط ارباب و رعیتی بود و با موضوع قرار دادن زندگی خانواده یک ارباب و حضور دختری با عنوان همسر دوم ارباب، به نمایش شرایط جدید و مخالفت‌های خانواده ارباب «همسر اول» و عواقب و عوارض چنین حضوری می‌پرداخت. در این سریال عشق همراه با ارباب بودن، و مظلومیت زنان دوم اربابان و قدرت اربابان و خان‌ها را در گذشته می‌توان دید. این سریال روایتی از دوران زندگی در زمان رضا شاه پهلوی است و مشکلاتی که مردم متحمل می‌شدند. محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم، جهانگیر الماسی، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، صبا کمالی، رحیم نوروزی، امیر آتشانی، جمیله شیخی و... بازیگران این سریال خاطره انگیز هستند.