نماینده مشهد عازم مسابقات جهانی  روبوکاپ برزیل شد
دنیای اقتصاد - تیم روباتیک المان مشهد عازم مسابقات جهانی برزیل شد. کاپیتان تیم روباتیک المان مشهد در این باره به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: فعالیت‌های تیم از سال 1388 آغاز شده است و در این مدت توانسته ایم موفقیت‌های مهمی از جمله رتبه نخست جشنواره خوارزمی سال 1389 و رتبه نخست روبوکاپ سال 2012 ایران را کسب کنیم. حامد جعفرزاده ادامه داد:همچنین جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب و در مسابقات جهانی مکزیک شرکت کردیم و توانستیم در این مسابقات هم رتبه دوم را بدست آوریم و از سال 1391 تا امسال در مسابقات ایران اوپن رتبه نخست را کسب کرده ایم و توانستیم جواز حضور در مسابقات جهانی برزیل را کسب کنیم.
جعفرزاده با اشاره به نوع روباتی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، افزود: روبات ما امدادگر نوع b است که براساس سناریوی این مسابقات این روبات باید بدون دخالت انسان در منطقه‌ای که زلزله ایجاد شده عملیاتی در ابعاد کوچک انجام دهد، تمام خانه‌های ویران شده را بررسی کند و اگر نشانی از انسان زنده یافت کرد، اعلام کند. این سناریو هر سال در حال پیشرفت است و هر سال آیتم‌هایی به آن اضافه می‌شود.
جعفرزاده با اشاره به وجود دستور ویژه استاندار خراسان رضوی برای حمایت از این تیم گفت : هیچ بودجه‌ای از ارگان‌های دولتی و خصوصی دریافت نکرده ایم و ربات را از جیب شخصی اعضای تیم ساختیم و تا مرحله‌ای پیش رفتیم که از این کار انصراف دهیم که خوشبختانه گروه المان به عنوان نخستین شرکت خصوصی در این زمینه اسپانسر ما شد و تمام هزینه‌های سفر ما به برزیل را بر عهده گرفت.
وی با بیان اینکه مسابقات جهانی روباتیک همانند المپیک دارای رشته‌های مختلفی است، خاطر نشان کرد: روبات‌های فوتبالیست، روبات‌های دستی، روبات‌های امدادگر و روبات‌های خانگی و هوشمند از جمله بخش‌های مسابقات جهانی هستند.
جعفرزاده ضمن اعلام این نکته که دانشگاه قزوین و امیر کبیر از ایران در بخش روبات‌های خانگی در این مسابقات شرکت می‌کنند، ادامه داد: 4سال است که مسابقات روبات‌های امدادگر نوع b در دنیا و 3 سال است که در ایران برگزار می‌شود.
وی با گلایه از برخوردهای سابق در بازگشت این تیم از مسابقات مکزیک گفت: زمانی که ما با موفقیت از مکزیک بازگشتیم مدیران آموزش و پرورش عکس‌های متداولی با ما گرفتند، اما برای ۳ غیبت امتحان اعضای تیم که همزمان با حضور تیم در مسابقات بود حتی پاسخ تلفن اعضای تیم را ندادند.