بیش از ۲میلیون نقطه فروش الکترونیکی شارژ ایرانسل در کشور وجود دارد
محمود طلایی معاون فروش و توزیع ایرانسل از وجود بیش از ۲میلیون و ۸۰۰هزار نقطه فروش الکترونیکی شارژ ایرانسل در کل کشور خبر داد. وی افزود: از مجموع این نقاط دسترسی الکترونیکی به شارژ، 2 میلیون و 748 هزار نقطه مربوط به پایانه های فروشگاهی، 32هزار و 700 دستگاه خودپرداز، 56۰ وب کیوسک و بقیه سایت‌های فروش شارژ ایرانسل می باشند که باعث گردیده مشترکین ایرانسل گسترده‌ترین شبکه دسترسی به شارژ را در اختیار داشته باشند.
معاون فروش و توزیع ایرانسل با تاکید بر این نکته که روش‌های شارژ الکترونیک از پر طرفدارترین روش‌های استفاده از شارژ در بین مشترکین ایرانسل به شمار می رود، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ایرانسل افزایش و توسعه روش‌های شارژ الکترونیک بوده و گسترش این امکان از اولویت‌های اصلی این شرکت به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: ایرانسل هیچ گاه به شبکه توزیع و فروش فیزیکی برای عرضه محصولات خود اکتفا نکرده و برای نخستین بار در کشور سامانه الکترونیکی فروش محصولات ایرانسل را راه‌اندازی کرده است به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۲میلیون و هشتصد هزار نقطه فروش الکترونیکی برای مشترکین ایرانسل ایجاد شده است.
طلایی افزود: ایرانسل توانسته شبکه فروش و خدمات الکترونیکی خود را بر بستر تلفن همراه و اینترنت به گونه‌ای توسعه دهد که در مدت زمان کوتاهی، با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از کانال‌های مختلف با ۲۸ بانک قرارداد فروش الکترونیکی به امضا برساند.
معاون توزیع و فروش ایرانسل با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایرانسل توانسته در بیش از ۵ هزار نقطه در سراسر کشور شبکه فروش شارژ الکترونیکی (e-Charge) ایجاد کند تصریح کرد: این تلاش مضاعف باعث شده تا هزینه‌های توزیع و فروش ایرانسل به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده و بیش از ۵۰ درصد از فروش شارژ ایرانسل بصورت الکترونیکی انجام شود.
به گفته وی، ایرانسل همچنین توانسته است با استفاده از بستر USSD، ضمن توسعه بانکداری همراه در کشور، با بهره‌گیری از این کانال مطمئن و آسان، فروش الکترونیک خود بر بستر USSD را نیز به طرز چشمگیری گسترش داده است.
طلایی همچنین این کانال فروش را که سهمش در عرض چند ماه به ۱۷درصد از کل فروش ایرانسل رسیده ، کانالی بسیار امن و ساده برای خرید شارژ توسط مشترکین ایرانسل عنوان کرد.
معاون توزیع و فروش ایرانسل در خصوص دسترسی کاربران وایمکس ایرانسل به کلیه خدمات در حوزه وایمکس نیز گفت: هم‌اکنون ۸۶۵ نمایندگی فروش وایمکس ایرانسل در کل کشور مشغول ارائه خدمات به کاربران وایمکس ایرانسل هستند.
وی در خصوص فروش شرکتی و وایمکس ایرانسل نیز گفت: علاوه بر توسعه شبکه توزیع و فروش به افراد حقیقی، ایرانسل گام بلندی نیز در خصوص ارائه محصولات و خدمات به شرکت‌ها برداشته و در این حوزه محصولات و خدمات متعددی را طرح‌ریزی کرده است.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۹۵ درصد از دستگاه‌های POS بی‌سیم فعال در کل کشور از خدمات APN ایرانسل استفاده می کنند، افزود: هم‌اکنون ۷هزار نقطه APN برای قرائت کنتورهای آب، برق و گاز در کل کشور فعال هستند و ۹۰ درصد پارکومترها از سرویس APN ایرانسل استفاده می‌کنند.
طلایی با اشاره به اینکه که هم‌اکنون سرویسMVPN ایرانسل نیز در بسیاری از شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله صنایع هوانوردی، نفت و گاز و خودروسازی در حال استفاده است، تصریح کرد: شرکت‌های حمل و نقل نظیر اتوبوسرانی اصفهان، تهران و مشهد نیز از سرویس‌های مبتنی بر موقعیت ایرانسل بهره می‌برند.
معاون توزیع و فروش ایرانسل یادآور شد: در حال حاضر بانک‌های کشور از سرویس USSD ایرانسل برای بانکداری همراه استفاده می‌کنند و از این سرویس در ادارات و سازمان‌های مختلف برای ارائه خدمات و پرداخت الکترونیک نیز استفاده می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: علاوه بر سرویس‌ها و محصولات GSM، ایرانسل در راستای ارائه خدمات باند پهن در ۷ استان، شبکه وایمکس را راه‌اندازی کرده است و هم‌اکنون این سرویس در کمتر از ۴۸ ساعت به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
طلایی اضافه کرد: هم‌اکنون شبکه بانکی و شرکت‌های مختلفی از سرویس VPNوایمکس ایرانسل استفاده می‌کنند و ایرانسل در این مدت کوتاه توانسته است ضریب نفوذ خوبی در این حوزه کسب کرده و رضایت مشتریان را در زمینه خدمات باند پهن ارتقاء بخشد.
طلایی تصریح کرد: ایرانسل علاوه بر ایجاد امکان استفاده متقاضیان از انواع روش‌های شارژ الکترونیک، خدمات فروش آنلاین انواع سیم‌کارت‌های خود را نیز در اختیار علاقمندان قرار داده تا با استفاده از وب‌سایت رسمی ایرانسل به نشانی irancell.ir انواع سیم‌کارت‌های مورد نظر خود را براحتی تهیه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که ایرانسل با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با برقراری تعامل با شرکت‌های خارجی توانسته فناوری تولید سیم‌کارت را به یکی از شرکت‌های ایرانی انتقال داده و موجبات کاهش هزینه زیادی را فراهم کند، گفت: قدرت پیشرفت در این حوزه به گونه‌ای است که هم‌اکنون این شرکت می‌تواند سیم‌کارت‌های دوقلو را برای نخستین بار در کشور، بدون اتکا به شرکت‌های خارجی تولید کند و این در حالی است که شرکت‌های خارجی، امکان تولید چنین سیم‌کارت‌هایی را در داخل کشور غیر ممکن می‌دانستند.
معاون توزیع و فروش ایرانسل در خصوص تولید کارت شارژهای این شرکت نیز خاطرنشان کرد: ما در ایرانسل برای کاهش هزینه‌ها از روش Multi PIN استفاده کردیم که این موضوع در استفاده بهینه از کاغذ، کاهش قیمت تمام شده، صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل و انبارداری نقش بسزایی داشته است.
وی افزود: همچنین در تولید این کارت شارژها از تکنولوژی خاصی استفاده شده که امکان تخلف و سودجویی به حداقل ممکن رسانده است.
طلایی یادآور شد: استفاده از بهترین سامانه‌های مدیریت منابع (ERP) برای تمامی تراکنش‌ها از جمله سفارش‌گذاری، انبارداری، کنترل موجودی، مالی و غیره در ایرانسل سبب شده تا بیشترین بهره‌وری و کمترین مغایرت‌ها در زمینه انبارداری و عملیات مالی در حوزه توزیع و فروش ایرانسل تحقق یابد.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ایرانسل بهبود سرویس‌دهی به مشترکین شبکه تلفن همراه این شرکت در کل کشور است، تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۵مرکز خدمات اختصاصی ایرانسل در کشور به ارائه خدمات می پردازند که تا پایان آذرماه سال جاری این تعداد به ۳۵ مرکز افزایش خواهد یافت.
طلایی اضافه کرد: در این مراکز، خدماتی از جمله فروش و ثبت نام انواع سیم‌کارت‌های ایرانسل، تعویض سیم‌کارت، فروش انواع کارت شارژ، پیگیری مشکلات خرید شارژ اینترنتی، صدور ریز مکالمات برای مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری، خدمات رومینگ، تنظیمات GPRS وMMS ، بسته‌های تشویقی و آهنگ پیشواز، خدمات حقوقی مربوط به تغییر مالکیت، دریافت و بررسی شکایات حقوقی و پیگیری مشکلات ناشی از آنتن دهی شبکه تلفن همراه به متقاضیان ارائه می‌شود.
معاون توزیع و فروش ایرانسل در خصوص ساعات ارائه خدمات به مشترکین ایرانسل دراین مراکز نیز گفت: متقاضیان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ روزهای شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۹ تا ۱۳ روزهای پنجشنبه به هر یک از این مراکز مراجعه و خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.