چند روزی بیشتر به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی یعنی جام‌جهانی فوتبال 2014زمان باقی نمانده است. حالا مردم در سراسر جهان خود را برای مشاهده این مسابقات پرهیجان با حضور در ورزشگاه‌ها یا تماشا از طریق تلویزیون آماده می‌کنند اما شاید برای همه امکان مشاهده این مسابقات وجود نداشته باشد حتی از طریق تلویزیون. با وجود ابزارهای متنوع فناوری چندان جای نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ چراکه شما به کمک برخی اپلیکیشن‌های موبایلی یا سایت‌های خاص فوتبالی می‌توانید این بازی‌ها را مشاهده یا در جریان آخرین اخبار و اتفاقات این رویداد مهم ورزشی قرار بگیرید. در ادامه به معرفی اپلیکیشن‌های موبایل و سایت‌هایی خواهیم پرداخت که می‌توانند تجربه ویژه‌ای از جام جهانی 2014 را برای شما رقم بزنند.



FIFA
pic۱
اولین اپلیکیشن، اپ رسمی فدراسیون فوتبال یعنی FIFA است. اپلیکیشن فیفا را می‌توان مرجع کامل تمامی رویدادها و حواشی فوتبالی دانست که کمتر وب‌سایت و اپلیکیشنی توان رقابت با آن را دارد. پوشش کامل و لحظه به لحظه 197 لیگ فوتبال معتبر جهانی از جمله لیگ برتر فوتبال ایران، لیگ قهرمانان قاره‌ها، جام جهانی و ... جزو مواردی هستند که به‌طور کامل در این اپلیکیشن بررسی می‌شوند. اخبار مهم، تصاویر با کیفیت، فیلم و حتی پوشش ویدئویی زنده برخی مسابقات مهم از جمله مواردی هستند که می‌توانید در این اپلیکیشن پیدا کنید. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم‌عامل IOS‌ و اندروید قرار گرفته است. کاربران اندروید برای دریافت این اپ به سایت کافه بازار و کاربران IOS‌ به APP STORE‌ مراجعه کنند.



FourFourTwo Football Stats Zone
این اپلیکشن رایگان تنها برای کاربران اپل کاربرد دارد. این اپلیکیشن تمام ابعاد بازی‌ها را پوشش می‌دهد. FourFourTwo بیشترین منبع را برای ارائه نتایج خود در اختیار دارد. این برنامه اطلاعاتی بیشتر از آنچه طرفداران فوتبال به‌دنبال آن هستند را ارائه می‌کند. همچنین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا گفته‌ها و نظرات شخصی خود را در مورد رویدادهای بازی‌ها بیان کنند. کاربران می‌توانند نظراتشان را با دوستان خود از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند که این قابلیت فضایی دوستانه را برای برنامه‌ای به ارمغان می‌آورد که کاربران فراوانی دارد. برای دریافت این اپ رایگان کاربران سیستم‌عامل ios‌ علاوه بر اپ استور می‌توانند به سایت www.fourfourtwo.com/ هم مراجعه کنند.



Live Score Addicts
pic2
این اپلیکیشن یک برنامه امیدوارکننده است که به تازگی نیز به‌روز شده و به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و ios قرار گرفته است. این اپلیکیشن به‌صورت زنده و به روز اطلاعات مسابقات فوتبالی که در حال برگزاری است را در اختیار شما می‌گذارد. آنچه درخصوص این اپ مفید است، این موضوع است که توسعه‌دهندگان این منبع زنده به‌روزرسانی، لیگ‌های بیشتری را به‌منظور گسترش آمارهای وسیع خود به آن اضافه کرده‌اند. نسخه سازگار با آی‌پد این برنامه را نیز می‌توان از فروشگاه برنامه‌های اپل دریافت کنید؛ این نسخه برای نمایش بهتر در صفحه‌نمایش بزرگ‌تر آیپد، بهینه‌سازی شده است. این یکی از بهترین برنامه‌هایی است که شما می‌توانید روی صفحه اصلی آی‌پد یا گوشی‌هوشمند خود داشته باشید؛ چراکه دکمه اطلاع‌رسانی آن شما را به‌صورت کامل از رخدادهای مهم دقایق مختلف بازی‌های مهم فوتبالی مطلع می‌کند. برای دریافت این اپلیکیشن کاربران سیستم‌عامل اندروید به سایت کافه بازار و کاربران سیستم‌عامل ios‌ به app store‌ سر بزنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت اختصاصی این اپ به آدرس www.footballaddicts.com مراجعه کنید.



New Star Soccer
pic3
حالا اگر بعد از این همه برنامه کاربردی دوست دارید ستاره بعدی بازی‌ها شما باشید، اپلیکیشن بازی New Star Soccer را به شما معرفی می‌کنیم که یک بازی آینده‌دار برای رشد در میان اپلیکیشن‌های فوتبالی است. این بازی از سیستم بسیار کارآمدی برای ورود به زندگی شخصی شما استفاده کرده است درست به سبک بازی معروف SIMS. گرافیک این بازی به کاربر یادآوری می‌کند که چرا عاشق بازی فوتبال است. این برنامه به‌صورت رایگان از طریق google play برای کاربران اندروید و app store‌برای کاربران ios‌ در دسترس است. دسترسی به این بازی از طریق سایت www.newstarsoccer.com/ نیز امکان‌پذیر است.



Bantr
pic4
این اپلیکیشن رایگان و کاربردی به سبک و سیاق و طراحی شبکه اجتماعی توییتر است. در واقع این اپ توییتری است که بر مبنای موضوعات مورد علاقه از جمله فوتبال پایه‌گذاری شده است. با این برنامه، کاربران می‌توانند در بازی‌های مورد علاقه خود نظر بدهند و با افراد دیگری که ماموریت مشابهی را پیگیری می‌کنند به تبادل نظر بپردازند. در این برنامه، کاربران مسابقه‌ای که به آن علاقه دارند را انتخاب کرده و سپس در بحث‌های مربوط به بازی میان کاربران از سراسر دنیا مشارکت می‌کنند. این اپلیکیشن تنها برای کاربران با سیستم‌عامل ios طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت www.bantr.tv/ سر بزنید.



Squawka
pic5
این اپلیکیشن نیز رایگان است و به نوعی ترکیبی از دو برنامه FourFourTwo Football Stats Zone و Bantr است. این برنامه نه‌تنها به طرفداران اجازه می‌دهد تا در مورد مسابقه مورد علاقه خود به بحث و تبادل‌نظر بپردازند؛ بلکه نتایج و آمار زنده را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهد. توسعه‌دهندگان این بازی انتظار دارند با توجه به شروع بازی‌های جام جهانی فوتبال در برزیل این برنامه با استقبال بیشتری همراه شود. این برنامه در حال حاضر برای استفاده کاربران سیستم‌عامل ios طراحی شده است؛ اما سازنده این اپ این وعده را داده است که به‌زودی نسخه اندرویدی آن را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد. برای دریافت این اپ می‌توانید به سایت www.squawka.com/app/ سر بزنید.





اما اگر در فکر مشاهده بازی‌های فوتبال در جام جهانی هستید و دستتان هم به تلویزیون نمی‌رسد بهتر است از سایت‌هایی که به‌صورت آنلاین بازی‌ها را به نمایش می‌گذارند یا اطلاعات به روز و دقیقی درخصوص روند این بازی‌ها را منتشر می‌کنند، استفاده کنید. در ادامه چند سایت برتر برای تماشای یا دریافت اطلاعات از بازی‌های جام‌جهانی را معرفی خواهیم کرد



. FIFA.COM
pic6
شاید بهترین سایت برای مشاهده آنلاین و دنبال کردن مسابقات جام جهانی سایت فیفا باشد. در این وب سایت شما به راحتی می‌توانید ۶۴ بازی را مشاهده کنید. از سال ۲۰۰۷ که بخش صوتی و تصویری فیفا به این سایت اضافه شده است، این سایت تمام رقابت‌ها را پشتیبانی می‌کند و جام جهانی ۲۰۱۴ هم در ادامه همین پشتیبانی پخش خواهد شد. البته بیشتر این رویداد‌ها در کشورهای اروپایی قابل پخش است. از طرفی می‌توانید کلیپ‌های کوتاه از صحنه‌های دیدنی این رقابت‌ها را که به طور جداگانه در سایت قرار می‌دهند مشاهده و لذت ببرید. برای مشاهده بازی‌ها به آدرس www.fifa.com/worldcup/videos/ سر بزنید.
worldcupiran.com
با کمک این سایت می‌توانید اطلاعات دقیقی درخصوص نتایج مسابقات فوتبال در جام جهانی برزیل را به دست بیاورید. مهم‌تر اینکه این سایت به‌صورت ویژه به شرایط و اتفاقات تیم ملی فوتبال ایران می‌پردازد و به‌صورت لحظه به لحظه کاربرانش را در جریان کار تیم فوتبال ایران در برزیل می‌گذارد. اطلاعات از زمان برگزاری بازی‌های ایران و سایر تیم‌ها، ارائه گزارش از بازیکنان تیم ایران برای شرکت در بازی‌های مختلف جام جهانی ۲۰۱۴‌، معرفی بازیکنان ایرانی و... از بخش‌های اصلی این سایت است.
nos.nl
این سایت یک سرویس هلندی است که به طور رسمی به ارائه اطلاعات رقابت‌های جام جهانی می‌پردازد. با استفاده از این شبکه نه تنها می‌توانید ۶۴ بازی را دنبال کنید بلکه می‌توانید به راحتی، به تمام اخبار‌ها، رویدادها و نقد و بررسی‌های مربوط به رقابت‌ها دسترسی داشته باشید. این شبکه از کامل ترین سرویس‌هایی است که می‌توان برای مشاهده آنلاین رقابت‌ها، کسب اطلاع از نتایج بازی‌ها انتخاب کرد.
srf.ch
این سایت یک پخش کننده بازی‌های جام جهانی سوئیسی است که به طور رسمی به نمایش رقابت‌های جام جهانی می‌پردازد. اگر آی پی شما یکی از آی پی‌های سوئیس باشد می‌توانید از ایران این رقابت‌ها را از طریق این سایت دنبال کنید. این امکان به راحتی فراهم می‌شود. شما علاوه بر مشاهده ۶۴ بازی می‌توانید رویدادهای دیگری که در مورد این بازی‌ها رواج دارد نظیر نقد و بررسی و … را همه از طریق همین پایگاه دنبال کنید البته اگر به زبان انگلیسی یایکی از زبان های رایج در سوییس تسلط دارید. برای مشاهده بازی‌ها به این آدرس www.srf.ch/player/tv/live مراجعه کنید.