سید امیر تقی‌آبادی مدیران و مسوولان استخدامی ترجیح می‌دهند به کمک رزومه‌های دریافتی یک غربالگری اولیه از متقاضیان استخدام انجام دهند تا در زمان صرفه‌جویی کرده و زودتر به نتیجه مطلوب برسند. رزومه‌ خوب احتمالا تنها راه دعوت شدن به یک مصاحبه‌ کاری است. رزومه‌ عالی مثل بسیاری مهارت‌های دیگر متضمن موفقیت شغلی نخواهد بود، اما رزومه‌ بد راه ورود به شغل مورد نظر را به بن‌بست منتهی خواهد کرد. دستورهای مختلف زیادی با مشترکات بسیار، برای یک رزومه خوب منتشر شده است که تنها بر متن و نگرش آن تاکید دارد، اما در سویی دیگر نوع دیگری از رزومه در حال ایجاد تمایز برای فرد است که به رزومه اینفوگرافیک شناخته می‌شود. باید توجه داشت که این قالب رزومه باید بر اساس شغل مورد درخواست نسبت به رزومه‌های نوشتاری اولویت داده شود. اگر فعالیت شغلی متصور برای آینده نیازمند خلاقیت، برقراری ارتباط با نسل جوان و البته مهارت‌های نرم‌افزاری مختلف است احتمالا بهترین انتخاب پیش‌رو، رزومه اینفوگرافیک است. برای استفاده از این شیوه حتما باید به مخاطب آن توجه داشت. طراحی یک رزومه‌ خوب و ارسال دسته‌ای برای مدیران مختلف در صنایع متفاوت چیزی جز هدر دادن سرمایه زمانی نیست. بر‌اساس تعریف، اینفوگرافیک ارائه اطلاعات مورد نظر در قالب تصویر است. از این تعریف می‌توان نتیجه گرفت ساختار کلی این قالب رزومه‌نویسی جدید بر اساس محتوای رزومه‌های متنی استوار است بنابراین در ادامه، اصول نگارش یک رزومه‌ خوب شرح داده خواهد شد و مثال‌ها و ابزارهایی برای تبدیل به یک رزومه اینفوگرافیکی عالی ذکر خواهد شد.
اطلاعات شخصی: نام کامل، آدرس ایمیل و شماره تماس شخصی، سن و محدوده محل سکونت جزو بدیهیات هر رزومه است. همچنین در مورد ایمیل اکیدا توصیه می‌شود حتما از ایمیل با نام کامل خود استفاده کنید نه ایمیلی با نام مستعار. و باید توجه داشت اگر علاقه‌مندید پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را به‌عنوان تنها بستر پویای رزومه درج کنید تنها می‌توانید از لینکدین استفاده کنید که کاملا جنبه شغلی و مهارتی دارد.
علایق: این تنها قسمتی است که مشخص می‌کند شما چرا علاقه‌مندید در این صنعت و با این شرکت همکاری کنید. پس حتما باید برای هر شرکت دوباره نوشته شود. برای دستیابی به بهترین داده‌های اولیه برای نگارش این قسمت حتما در سایت شرکت اهداف، ارزش‌های کاری، تاریخچه، چشم‌انداز و سایر توضیحات را مطالعه کنید و بر مشترکات آن با علایق و اهداف خود تاکید کنید. توجه داشته باشید در این مسیر می‌توانید و باید با اعتماد به نفس عناوین و توضیحات را ذکر کنید اما نباید جنبه پروپاگاندا یا حتی دروغ به خود بگیرد.
مدارک و سوابق تحصیلی: این قسمت یکی از بخش‌هایی است که توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. اگر تعداد دوره‌های تحصیلی شما زیاد است حداکثر سه مدرک اخیر و جزئیات موردنیاز آن را بر اساس ترتیب زمانی از جدید به قدیم عنوان کنید. اگر قرار است در یک فعالیت علمی تحقیقاتی مشغول شوید پیشنهاد می‌شود بیشتر در این بخش وارد جزئیات شوید. مقالات علمی و کتاب‌هایی که نوشته‌اید؛ کنفرانس‌های علمی که شرکت کرده‌اید و موضوع پایان‌نامه و نمره معدل تمام آن چیزی است که مورد نیاز است.
سوابق شغلی : در این بخش نیز مانند سوابق تحصیلی باید شغل‌های مختلفی که تا این لحظه گذرانده اید از آخرین شغل به قبل عنوان کنید. بهتر است اگر در دوره‌ای شغلی نداشته اید دلیل آن را نیز ذکر کنید.
برای ساخت اینفوگرافیک استفاده از تایم لاین یکی از برترین مدل‌ها است. می‌توانید با استفاده از امکانات وب‌سایت vizualize.me در سریع‌ترین زمان ممکن به یک خط زمانی زیبا از سوابق تحصیلی و کاری خود برای درج در رزومه اینفوگرافیک برسید.
مهارت‌ها: توصیه می‌شود در حد امکان از کلمات کلیشه‌ای مثل خلاق، با انگیزه، پایبند به کار تیمی و مهارت‌های ارتباطی عالی استفاده نکنید. رزومه اینفوگرافیک همه آن چیزی است که شما برای نمایش این مهارت‌ها به آن احتیاج دارید. یک رزومه‌ خلاقانه بهتر از عنوان کردن آن می‌تواند چنین ویژگی را به نمایش گذارد.
اشاره به رویدادهای مختلف آموزشی، انگیزشی و دوره‌های تخصصی که شرکت کرده‌اید نه تنها اشتیاق شما را در هر سنی که هستید برای آموزش نشان می‌دهد، بلکه حاکی از روابط‌عمومی خوب و شبکه‌ قوی از همکاران است.
در انتها تاکید می‌شود بارها آن را بخوانید، نظر دیگران را جویا شوید و با روی باز از انتقاد‌ها و پیشنهاد‌ها استقبال کنید. هر چیز کوچکی حتی یک غلط املایی، نگارشی یا دستور زبان می‌تواند نتیجه را دستخوش تغییر کند. به قول یک مثل چینی «یک دانه برنج می‌تواند ترازو را بالا ببرد» علاقه‌مندان برای مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبلاگ مسابقه سخنرانی شریف به نشانی sokhansavaran.ir/blog مراجعه کنند.