معرفی هنرمندان منتخب نسل نو - ۱۰ مرداد ۹۲
هنرمند: زهرا ملا‌علی تقریبا دو ساعت قبل از اعلام اسامی منتخبین بود که با یکی از دوستان نقاش در نمایشگاه می‌گشتیم و آثاری را که احتمال بیشتری برای برگزیده شدن داشتند را نشان می‌کردیم. یکی از آنها دو اثر از «زهرا ملا‌علی» با عنوان «گردشگری در محرمات» بود.
دلیل هم تا حد زیادی مشخص بود کار او نگاهی به نقاشی گذشته ایرانی داشت و از نگارگری بهره گرفته بود و ما حدس می‌زدیم این نوع نگاه‌ها به مذاق داوران این دوره خوش بیاید، که البته نیامد و کار انتخاب نشد. مولفه‌هایی که کار او را از نگارگری متمایز می‌کردند و به آن وجهی امروزی می‌دادند، «شخصیت‌سازی» و«ابعادِ» اثر بودند.
تصویر انتخاب‌شده به نگارگری دوره ایلخانی شباهت داشت، اما شخصیت‌های موجود در آن مردها و زنان امروزی بودند که صورت‌هایشان مسخ شده و به شکل حیوانات درآمده بودند. ابعاد کار صد در صد وبیست بود و از این حیث نیز اختلاف زیادی با ابعاد نگارگری گذشته وجود داشت و این شاید به نوعی تاکید در بزرگ نمایی اتفاقات درون کادر را به دنبال خود داشت. به هر حال توجه به نقاشی گذشته ایران در آثار هنرمندان زیادی به چشم می‌خورد، کسانی چون آیدین آغداشلو، صادق تبریزی و... که هریک به نوعی دست به خوانشی امروزی از تاریخ تصویری ایران زده‌اند.