دنیای اقتصاد: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در خصوص دفن اموات در امامزادهای شهر اصفهان گفت: از این پس دفن اموات در امامزادهای شهر ممنوع است .

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف برگزار شد ضمن گرامی داشت این هفته با اشاره به اینکه در شهرستان اصفهان موقوفات زیادی وجود دارد، اظهار داشت: این در حالی است که میزان درآمد این موقوفات بسیار ناچیز است و برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی کافی نیست. وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۰۶ وقف‌نامه در اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک به ثبت رسیده است، ادامه داد: محدوده این اداره در شمال، غرب و مرکز شهرستان تعیین شده است.رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه اداره اوقاف در امامزاده‌ها و موقوفات میراثی ورود پیدا نمی‌کند، اضافه کرد: از این رو در این بقاع هیات امنا با هماهنگی میراث فرهنگی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور همچنین با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ پرونده در خصوص اختلاف اوقاف با مستاجران ناحیه یک شهرستان اصفهان تشکیل می‌شود، افزود: در طول سال نیمی از این پرونده‌ها مورد ارزیابی و مختومه شده است. وی در خصوص حل اختلاف اوقاف با مستاجران هتل عباسی نیز گفت: قبلا اجاره بهای این محل پنج میلیون تومان بود که از ابتدای سال جاری این اجاره بها ۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با اشاره به اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی در طول سال ابراز داشت: این برنامه‌ها علاوه بر ویژه برنامه‌های مختلف برای گرامی داشت و مناسبت‌ها اجرایی می‌شود. وی در خصوص دفن اموات در امامزادگان شهر اصفهان نیز گفت: از این پس دفن اموات در امامزادگان شهر اصفهان به جز در امامزاده خوراسگان، انجام نخواهد شد و این اقدام ممنوع شده است.